Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Notícies»Neix la ITNC, la Jove Companyia del Teatre Nacional
    Notícies

    Neix la ITNC, la Jove Companyia del Teatre Nacional

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz28 de març de 2014No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    Foto M. Pérez
    La ITNC-Jove Companyia amb Xicu Masó.

    Un desig llargament anhelat per les institucions teatrals catalanes finalment agafa forma. Es tracta de la Jove Companyia del Teatre Nacional (ITNC), un projecte pedagògic comú entre l’Institut del Teatre (IT) i el Teatre Nacional de Catalunya (TNC) que donarà forma a una agrupació teatral estable destinada a rescatar i posar en circulació elements patrimonials de les nostres arts escèniques.

    La ITNC-Jove Companyia, presentada avui al TNC, comptarà amb 14 joves llicenciats de l’IT (onze actors, dos ajudants de direcció i dramatúrgia i una escenògrafa). El planter es renovarà per complet cada any en funció de les necessitats de la programació de temporada. El seu primer repte serà El cantador, muntatge dirigit per Xicu Masó que s’estrena el proper 2 d’abril a la Sala Tallers dins del cicle d’activitats que el teatre dedica a Serafí Pitarra, autor de la peça.

    Segons Xavier Albertí, director del TNC i impulsor del projecte, la creació d’una jove companyia suposa tenir un instrument tècnic per poder llegir de forma adequada el nostre patrimoni cultural, així com també un vehicle per portar allà on calgui el nostre teatre, en referència al conjunt de representacions previstes també a biblioteques públiques de tot el territori.

    A banda de la preparació de l’espectacle, la jove companyia rebrà formació escènica específica incidint en la pronuncia del vers, element clau que segons Albertí ens ajudarà a tornar a connectar de forma professional amb la tradició de recepció del nostre patrimoni.

    La nova companyia es finançarà a parts iguals entre l’IT i el TNC, el primer corre amb l’import de les beques (uns 420 euros mensuals per a cada integrant mentre duri el procés d’assajos i representacions) i el Nacional sufragarà les despeses del muntatge. En aquest sentit, el Conseller de Cultura Ferran Mascarell ha elogiat durant la presentació que les institucions siguin capaces de col·laborar i treure endavant un projecte d’envergadura als temps que corren.

    Uns 90 aspirants es van presentar a les proves de selecció entre el 16 i el 20 de desembre de 2013, d’entre ells els escollits són Cristina Arenas, Marçal Bayona, Oreig Canela, Queralt Casasayas, Bruna Cusí, Mariona Ginés, Ricard Farré, Andrea Martínez, Arnau Puig, Josep Sobrevals, Pau Viñals, Marc Chornet (ajudant de direcció), Anna Maria Ricart (ajudanta de dramatúrgia) i Laura Clos (escenografia, vestuari i il·luminació).

    El model de la ITNC-Jove companyia es basa en l’exemple d’altres joves companyies del nostre entorn com és l’IT Dansa, també a l’aixoplug de l’IT, o altres projectes semblants de la resta de l’Estat com la Joven Compañía Nacional de Teatro Clásico.

    Segons Xavier Albertí, aquesta companyia serà el trampolí per a la professionalització dels seus integrants, al temps que puntualitza que aquest acord signat amb l’IT no tanca la porta a que el TNC pugui mantenir més col·laboracions amb altres escoles de formació o entitats com l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya.

    Institut del Teatre ITNC jove companyia notícies TNC
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anterior'Barcelona' de Pere Riera candidata a cinc Premis Max
    Següent Article Xerrada informativa sobre els ajuts de l'OSIC
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    14 de maig de 2025

    Mor Joan de Sagarra, cronista cultural de referència

    9 de maig de 2025

    Els Terrats en Cultura més diversos tancaran edició amb una lectura dramatitzada del llibre ‘Entreacte(s)’

    8 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.