Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Hemeroteca»L’escena inèdita de Maria Aurèlia Capmany
    Hemeroteca

    L’escena inèdita de Maria Aurèlia Capmany

    Betsabe GarciaPer Betsabe Garcia10 de febrer de 2014Actualitzat:26 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Maria Aurèlia Capmany i Anna Balletbò anaven en tren cap al Congrés de la Pau, a Varsòvia. Després de dos dies de viatge, el tren havia estat aturat a la frontera de Polònia. Els soldats havien pujat als vagons regiran-t’ho tot, fins i tot descargolant sostres i parets, a la cerca de contraband. Maria Aurèlia va urgir la seva companya a deixar-los ben clar que allò no era seu; però com l’Anna no en sabia ni un borrall de polonès, Maria Aurèlia va decidir prendre la iniciativa. Agafant empenta, va començar a fer anar aquell trac que -com ella recordava, deien els antics actors francesos- era el senyal definitiu que hom podia considerar-se un actor damunt l’escenari. A l’estil de l’escola Adrià Gual, sentint aquella cosa de “estic tot sol davant d’aquesta gent, haig de seguir endavant”, va començar –i en català, vull dir que la cosa té mèrit- a fer el seu paper de dona amb qui s’ha comès un gran error.

    El resultat fou que, primer l’Anna i després la Maria Aurèlia, no se’n van saber estar de fer-se un bon tip de riure. D’escenari, no n’era pas; però de ben cert que aquella devia ser una de les millors actuacions de Maria Aurèlia que, sense públic i sense teatre -l’actor és sempre actor- va saber fer, de la situació, un gran paper.

    Les van prendre per boges.

    Publicitat
    flashback Hemeroteca
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorMadrid es renova
    Següent Article Animació. Un panorama internacional
    Betsabe Garcia

    Articles Relacionats

    Una tardor (escènica) calenta

    30 de novembre de 2020

    Tricicle, de la plaça del Pi a Broadway

    21 de desembre de 2018

    Maig de 68: Els esdeveniments de Paris

    11 d'octubre de 2018
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Protagonistes 7 de novembre de 2025

    Anna Casals, bones companyies

    Els bons, en gira: Manresa (8 i 9/11), Reus (14/11), Palamós (29/11), Ametlla del Vallès…

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Anna Casals, bones companyies

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.