Ja hem repassat gairebé totes les xarxes socials, només ens falten les xarxes per lligar, les que són per conèixer gent, per fer activitats en grups, per a amants de la música… però avui d’aquestes no en parlarem. I és que ara que ja hem entès com funciona tot aquest nou món tecnològic hem d’anar al gra. I al gra a les xarxes és el seu contingut. Ni Facebook, ni Twitter ni el web més bonic visualment seran res si el contingut no és interessant, atractiu o divertit. Un contingut que segueix unes directrius i una estratègia: el màrqueting de continguts.
Com funciona el màrqueting de continguts: es fonamenta en la idea de compartir i intercanviar coneixements, crear contingut valuós per als clients potencials i establir uns vincles més sòlids i estrets amb els clients per tal d’aconseguir els objectius de negoci, és a dir, per vendre. No deixa de ser una venda, però amb la diferència que amb el màrqueting de continguts s’aporta un valor afegit, ja que establim un lligam amb el client, i així l’impacte publicitari queda més camuflat i sembla que sigui menys invasiu.
PUNTS QUE S’HAN DE TENIR EN COMPTE QUAN PARLEM DE MÀRQUETING DE CONTINGUTS
1) La publicació és clau però no serveix sense una bona distribució. Ara ja sabem que sense estratègia ni contingut les xarxes socials són buides, però no hem d’oblidar que sense una bona difusió no arribem enlloc. Tinguem en compte on i quan distribuïm contingut i optimitzem-lo per a cercadors i mòbils.
2) El màrqueting de continguts està totalment lligat a les xarxes socials. Compartir-hi el contingut és una bona manera de distribuir-lo.
3) Diversifiquem els formats. El contingut el podem trobar en format web, però no ens oblidem que també pot ser una fotografia, un vídeo o una infografia, i també pensem a obrir-nos a nous mitjans, per exemple, als canals de Telelgram, com hem parlat anteriorment.
4) Qualitat del contingut. Sembla una obvietat però no ho és, com més qualitat més repercussió a les xarxes.
5) El Guest blogging torna a estar de moda. I què és? Tenir de convidat al nostre blog un altre bloguer que ens pugui aportar alguna cosa, ja sigui perquè té molts seguidors, perquè és algú influent o perquè és algú conegut.
6) E-mail màrqueting curat. És a dir, que els correus electrònics que rebi l’usuari han de ser informacions prou atractives perquè obri el correu i no l’enviï directament a la paperera.
ABANS DE CREAR CONTINGUT HEM DE TENIR EN COMPTE QUE:
1) Ens cal un objectiu: Marqueu-vos uns objectius. Fins on voleu arribar? Fins a qui? Què voleu aconseguir?
2) Perfil d’usuari: creeu continguts específics per als vostres clients. Això vol dir que heu de saber què busca el vostre client i oferir-li de primera mà.
3) Amb el contingut prèmium aconseguireu l’adreça electrònica del client. Com funciona? A canvi de la seva adreça electrònica rebran un contingut prèmium, és a dir, un contingut que no estarà disponible per a tothom, només per a aquells clients “especials”.
Què aconseguireu amb el màrqueting de continguts?
Augmentarà el trànsit al vostre lloc web. Com més qualitat tingui el contingut més visites al web. I, per tant, obtindreu un posicionament natural SEO.
Millorareu la imatge de la vostra marca i, de passada, augmentarà també el valor de la vostra empresa.
Generareu confiança. Publicar amb regularitat és un indicador de la vostra presència a les xarxes, i vol dir que sou actius. Això fa que l’usuari percebi que si té qualsevol dubte serà més fàcil que el respongueu més ràpidament vosaltres que algú que fa un apunt de tant en tant.
Una repassada ràpida sobre el contingut
El contingut ha de ser entretingut, directe i fàcil d’entendre. Que no sigui un pal. No cal que sigui una entrada escrita al blog, un vídeo potent també ens serveix per fer arribar les nostres idees i ajudarà l’usuari que les vulgui compartir.
La informació que hi exposem ha de ser interessant i útil per al client o ha de tenir com a objectiu que sigui una millora per a ell: un exemple serien les marques de pinso per a gats, on al seu web hi podem trobar com resoldre problemes comuns amb aquests felins o com tractar les seves malalties, o trucs o petits vídeos, com els que circulen per Facebook, on ensenyen com podem fer un rascador per al nostre pelut amb un raspall de la roba.
I sobretot, sisplau, recordeu el principi de coherència en tot el vostre projecte. Sí, les imatges també han de ser coherents amb la marca i els vostres valors, i també entre elles, tant pel que fa a les mides com al format.
I per acabar us deixo alguns bons exemples de màrqueting de continguts
– El blog de viatges d’Iberia on trobareu consells sobre viatges i idees per escapades http://megustavolar.iberia.com/
– El Twitter de conserves Ferrer, força actiu i amb contingut sobre alimentació https://twitter.com/ConservesFerrer
– El Pinterest de Todoparamamas, on hi trobareu consells, trucs i idees sobre puericultura https://es.pinterest.com/todoparamamas/