Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Espai sindical»L'AADPC es mostra disconforme amb el plantejament de la ITNC – Jove companyia
    Espai sindical

    L'AADPC es mostra disconforme amb el plantejament de la ITNC – Jove companyia

    EntreactePer Entreacte15 d'abril de 20141 comentari2 Minuts de lectura

    L’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC) va publicar ahir al seu web un comunicat a través del qual mostrava el seu desacord amb el plantejament del projecte de la ITNC – jove companyia, presentat fa poques setmanes Teatre Nacional. A l’escrit es remarca que el sistema escollit “no contribueix a la dignificació de la feina dels actors”. Tot seguit, reproduïm íntegrament el contingut de la comunicació.

    “La secretaria sindical de l’AADPC, com ja us vam informar en anteriors butlletins, ha estat fent un seguiment del projecte Jove Companyia ITNC  impulsat per l’Institut del Teatre i becat amb 420 €, dirigit a postgraduats de les quatre últimes promocions i amb la col·laboració del TNC.

    En reunions mantingudes amb les dues institucions, i després de comprovar la documentaciói les bases de la beca, s’ha demanat la revisió d’aquests contractes per tal de solucionar aspectes que des de el criteri de la nostra assessoria jurídica podrien estar en contradicció amb les pròpies bases legals en que s’empara el projecte. Per altra banda, i després d’haver mantingut reunions amb diversos interlocutors, també se’n pot desprendre que la fase pedagògica i formativa del projecte potser no ha rebut prou atenció o, tanmateix, no s’ha ajustat suficientment als objectius que s’havien marcat. Per tant, l’AADPC seguirà insistint perquè des de l’IT es corregeixin els aspectes tècnics corresponents però també -si cal-  suggerint millores en el seu desenvolupament pedagògic.

    Un cop dit això, i deixant de banda qüestions jurídiques, l’AADPC vol manifestar un clar posicionament en contra que aquest tipus de beques siguin dirigides a professionals o a qualsevol postgraduat del IT, perquè considerem que no contribueixen a la dignificació de la feina dels actors i actrius professionals i perquè des d’un sindicat no podem donar recolzament a cap mena de  contracte de precarietat, encara que aquest estigui emparat sota el paraigües de preteses beques.

    La possible proliferació d’aquest tipus de contractes és un risc difícil d’assumir per un col·lectiu ja prou castigat i que cal dignificar més que mai. Però si malgrat tot, l’IT considerés rellevant aquest tipus de projecte, des de l’AADPC creiem que no hi ha cap raó que impedeixi revisar-lo per buscar millores  i, sobretot, per orientar-lo exclusivament a estudiants dels últims cursos acadèmics, i en cap cas a professionals o postgraduats.

    De tot plegat us en seguirem informant.

    Junta de la AADPC”.

     

    Publicitat
    espai sindical ITNC jove companyia
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorGonzález Macho intentarà presidir novament l'Academia de Cine
    Següent Article Gemma Brió. Veritats dramàtiques
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    Cap a una cultura amb drets laborals garantits?

    18 d'agost de 2025

    Quin conveni col·lectiu de treball s’aplica als actors i les actrius per a produccions emeses per TVC?

    25 d'octubre de 2024

    Què fer davant la cancel·lació d’un espectacle per part d’un ajuntament?

    1 de juliol de 2024

    1 comentari

    1. Joan Campabadal i Marti - 15 d'abril de 2014 18:22

      Estic completament d’acord amb els vostres arguments. Aquests tipus de beques no veneficien ni diqnifiquen la professió, ja prou dura de per sí. La cultura, en el sentit més ampli del seu concepte, es bàsic per el bon desemvolupament i progrés de un poble, i en el nostre, penso que es menystè considerablement en tots els seus àmbits.

      Reply
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    A fons 31 d'octubre de 2025

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    Dues actrius que van marcar època El 26 de maig passat, el Teatre Romea va acollir l’acte…

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.