Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Auca»Grec acabat, i ara què?
    Auca

    Grec acabat, i ara què?

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz28 de juliol de 2022Actualitzat:1 de setembre de 2022No hi ha comentaris4 Minuts de lectura
    'Next to Normal' © IDEAL

    Les últimes estrenes a Montjuïc posen punt final a un juliol escènic frenètic que conclou en el desèrtic agost cultural barceloní Auca#28

    Barroc i bizantí

    Comodí de l’última setmana de Grec: com vam xalar amb la visita de Romeo Castellucci després d’una dècada sense veure res seu als escenaris de Barcelona. Bros no va decebre. El seu particular univers d’estètica barroca i llenguatge plumbi –“bizantí”, en la definició de Roberto Fratini– va impactar com s’esperava, amb la Fabià Puigserver plena de gom a gom per viure un dels grans esdeveniments de la temporada. El mestre italià hi va jugar amb la tensió entre cultura i barbàrie, el teatre com un mirall –com a ell li agrada especular– en què cadascú troba un reflex inquietant. La presència de policies uniformats remet a la violència d’estat, però hi bategava també una altra pulsió que parla de coses ben profundes. Referències a l’Antic testament, imatges de Grècia, Egipte, recreació de pintures icòniques que connecten amb la cruenta tragèdia de l’ésser. Un gran espectacle que et fa aprendre tota l’estona, fins i tot quan reflexiones per escriure’n.

    ‘Bros’ © Luca del Pia

    Satanàs Superstar

    El Teatre Grec, espai infrautilitzat com pocs, va acomiadar-se del seu breu paper protagònic del juliol amb l’estrena de Paraíso perdido. Si bé la inauguració del festival és tot un esdeveniment, la cloenda no acostuma a tenir tanta volada, en part per les propostes artístiques que s’hi ubiquen. Enguany, però, l’adaptació del poema èpic de John Milton a càrrec del director Andrés Lima i la dramaturga Helena Tornero va ser un digne acomiadament. La versió apunta rabiosament al present, amerant-se d’ecologisme, feminisme i altres valors capitals encabits com bonament s’ha pogut. Un clàssic és útil quan ens serveix per explicar el present, i entre totes les idees destaca el Satanàs interpretat per Cristina Plazas, un revolucionari en tota regla, heroi romàntic enfrontat a les lògiques del poder absolutista. Més enllà de repetir Hamlet fins a l’avorriment, està bé recuperar altres textos que ens ajuden a mantenir i ampliar els repertoris. Hi ha altres clàssics possibles.

    Erm

    “I ara què?”, deia aquell senyor gran de la campanya del festival Temporada Alta. La pregunta pandèmica torna a ser oportuna ara, a les portes d’un agost que acostuma a ser un desert cultural a Barcelona. Envegem les ciutats que mantenen els teatres oberts a la caça de turistes. Aquí la cosa va diferent, per més que hi trobem excepcions. L’any passat, la companyia Projecte Ingenu va obrir el Poliorama per presentar Bodas de sangre de Lorca en 85è l’aniversari del seu afusellament. La idea va funcionar, i tant de bo estableixi un precedent perquè altres sales estirin o avancin tot el possible les programacions. A l’agost, sempre a favor de recentralitzar la cultura catalana: hi ha vida més enllà dels festivals de la Costa Brava.

    “Bodas de sangre” de Projecte Ingenu © David Ruano

    La resistència

    Fem una repassada ràpida a les possibilitats actuals de la cartellera d’agost. El Condal estira El diablo cojuelo fins al dia 7, bona pensada: clàssic en castellà amb els pallassos de Rhum & Cia; pot funcionar. També la primera setmana d’agost podrem repescar Immunitat de Jordi Casanovas a la Villarroel i Género impossible de Sílvia Pérez Cruz al Romea. A la Flyhard encara queden entrades per a Negatius de Sílvia Navarro (fins divendres 12). El Teatre Gaudí acostuma a ser un dels pocs reductes de guàrdia, com el Teatreneu i l’Apolo. I entre les novetats a destacar, fins diumenge 14 ens podrem deixar caure per una altra aposta decidida per trobar un model d’exhibició estival per a la ciutat: Next To Normal, musical immersiu a l’IDEAL amb el repartiment original de Broadway. Si la ciutat torna a estar plena de visitants, si s’ha demostrat que hi ha públic, només cal sortir al seu encontre.

    ‘Next to Normal’ © IDEAL
    Publicitat
    Advertisement
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorCrear a Barcelona, voltar per Europa
    Següent Article Noèlia Fajardo, a temporada completa
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    3 de juliol de 2025

    Canvi de pista: noves direccions per al gran circ escènic

    27 de juny de 2025

    El talent cinematogràfic català al festival de Canes

    28 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    Advertisement
    No et perdis
    Actualitat 11 de juliol de 2025

    Mor Toni Cruz, productor televisiu i membre de La Trinca

    Impulsor de formats com Operación Triunfo i Crónicas Marcianas, va deixar empremta en la televisió…

    Grans idees, pressupostos petits

    El FITT 2025 obre la temporada amb 18 espectacles que celebren la diversitat escènica

    David Pintó, celebrar l’escena

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 229 • Estiu 2025
    Publicitat
    Advertisement

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Mor Toni Cruz, productor televisiu i membre de La Trinca

    Grans idees, pressupostos petits

    El FITT 2025 obre la temporada amb 18 espectacles que celebren la diversitat escènica

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.