Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Benvinguts al futur
    Opinió

    Benvinguts al futur

    Esther MonteroPer Esther Montero20 de juliol de 2017Actualitzat:12 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Apunteu aquest nom: Mischa Dohler (https://mischadohler.com/about). I aquest projecte: Connected Culture (https://www.kcl.ac.uk/Cultural/-/Projects/ConnectedCulture.aspx). Dohler és professor al Centre d’Investigació de Telecomunicacions de la King’s College a Londres. També és pianista. Des de fa alguns anys pretén revolucionar la manera en què es produeixen i consumeixen les arts escèniques i està convertint el teatre en l’espai on actualment es desenvolupa la tecnologia més puntera. “Serem capaços de pertorbar el món de les arts escèniques de la mateixa manera que Netflix ho ha fet amb la televisió?”, es pregunta Dohler. “Estem tractant de construir una plataforma tecnològica que permeti gaudir de les arts escèniques d’una manera totalment diferent”.

    Anem al gra: Dohler lidera l’aventura Connected Culture en la qual estan involucrats també el National Theatre, el Young Vic i el Battersea Arts Centre. De què es tracta? Connected Culture explora un mètode radicalment innovador de produir experiències teatrals a través de muntatges en xarxa. Busca possibilitar a músics, actors, ballarins, etc. situats en diferents zones horàries del món actuar com una sola companyia en una sola producció en temps real, que pot ser vista per audiències localitzades a qualsevol part del món. Us ho podeu imaginar? Havíeu llegit o sentit a dir res sobre això? Per afrontar aquesta complexa enginyeria i aquests desafiaments artístics, un equip de trenta acadèmics, directors, artistes, productors i experts en telecomunicacions s’han dividit en tres àmbits de treball: so, visió i tacte, i estan construint i provant noves tecnologies encara no disponibles. Tecnologies com 5G, realitat virtual, el ZD Immersive Audio system, vídeo a gran escala, realitat augmentada i guants i tecnologia del tacte, que ofereixen als artistes noves eines amb què crear narratives més complexes. La ciència necessita reproduir la realitat a petita escala i acudeix al teatre perquè els escriguin espectacles que funcionin en aquests nous mitjans. No és fascinant que això passi en el nostre sector? Us animo a llegir l’entrevista a Dohler de Beatriz Cabur a thetheatretimes.com (https://thetheatretimes.com/i-want-to-hear-you-breathing-a-conversation-with-misha-dohler).

    altres escenes opinió
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorLectura 'El 515', a la vida tothom té un preu
    Següent Article Pep Garcia-Pascual
    Esther Montero

    Articles Relacionats

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    15 de maig de 2025

    Entre versos, silencis i absències

    8 de maig de 2025

    Grec 2025: les claus d’un festival en expansió

    30 d'abril de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.