Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»El gest de complicitat de sor Helena
    Opinió

    El gest de complicitat de sor Helena

    Assumpta SernaPer Assumpta Serna21 de desembre de 2017Actualitzat:11 de gener de 2024No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    Hélène Studler - Sor Helena

    Estic en ple aprenentatge. He fet 115 pel·lícules i he rodat en sis països. El cinema independent espanyol i el seu director Pablo Moreno m’han ofert, després de vint anys, un personatge amb prou espai per ser rellevant per a qualsevol espectador.

    Entre un equip petit però gran en humanitat, hem explicat la història de sor Helena Studler, una dona francesa, valenta, lluitadora, que va arrabassar de la tortura nazi 2.000 persones dels camps de concentració. I ho va aconseguir gràcies a una xarxa de voluntaris, precària però poderosa, que ella va saber organitzar, les quals van arriscar la vida per millorar la dels altres.

    La pel·lícula ha tocat el cor de més de 35.000 espectadors que han vist en un període de 15 dies Red de libertad. Com sempre, és el públic qui ha donat sentit al que hem fet i qui ens ha explicat per què ho hem fet. Els espectadors, amb llàgrimes i somriures, s’han comparat amb sor Helena, han reflexionat una estoneta sobre el que cada un d’ells ha fet de valor en les seves vides i s’han preguntat si la felicitat consisteix simplement a fer somriure l’altre, cosa que validaria l’esforç de tot un equip.

    Una espectadora em va preguntar a Granada si l’equip havia sentit la picada d’ullet de sor Helena. I li vaig contestar amb total sinceritat i orgull que sí. Cada un de nosaltres hem après que des del primer moment les persones són més importants que els diners, i adoptem amb valentia el compromís de treballar cada dia tan bé com sabem, ajudant l’altre amb amor i generositat.

    Red de libertad és la prova irrefutable que les bones raons per explicar una història existeixen i es poden reproduir per milers. Sor Helena impacta perquè creu en alguna cosa bella, i la pel·lícula qüestiona l’espectador cínic, el mateix perquè de la seva existència.

    Hem après moltes coses, entre elles la importància que el cinema independent s’escolti i es pregunti a si mateix sobre els valors de superació que aporta o recorda al públic i que decideixi finalment si la història que vol explicar és necessària per millorar la vida dels altres.

    Potser al cinema independent espanyol li cal seguir fent-se preguntes tan rellevants com el perquè de la seva existència, i en comptes d’interrogar el Govern i les cinc persones que governen avui el nostre cinema pel seu dret a existir, li calgui en les seves històries qüestionar més l’essència de la naturalesa humana, per reivindicar així el servei que ofereix a l’espectador, perquè només el públic és sobirà i té i tindrà les respostes.

    Nodrim els espectadors amb humilitat, valentia i bellesa d’ànima. Queda tant per fer! Treballem més per organitzar-nos millor, aconseguim el sí del públic creant una xarxa de pel·lícules i creadors que decideixin per fi inspirar de la mateixa manera la ment i el cor de tots. Aconseguim allò que sempre ens cal: llibertat i valentia per crear, solidaritat, honradesa, generositat i amor, molt d’amor. Una bella experiència, la del gest de complicitat de sor Helena.

    Publicitat
    opinió
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorPepa Plana guanya el Premi Zirkòlika de circ al millor espectacle
    Següent Article 'Incerta glòria' favorita als Gaudí amb 16 nominacions
    Assumpta Serna

    Articles Relacionats

    Perfum de clàssic, ànima contemporània

    23 d'octubre de 2025

    És cinema català tot aquell que es produeix a Catalunya?

    22 d'octubre de 2025

    Hamlet, Ostermeier i el classicisme contemporani

    16 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    A fons 31 d'octubre de 2025

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    Dues actrius que van marcar època El 26 de maig passat, el Teatre Romea va acollir l’acte…

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.