Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»El secret d’un bon doblatge és que no es noti
    Opinió

    El secret d’un bon doblatge és que no es noti

    Gemma IbánezPer Gemma Ibánez11 de febrer de 2014Actualitzat:26 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Des dels seus inicis als EUA, a Europa i al Japó, l’evolució dels dibuixos animats (del llatí, anima) ha sofert molts canvis: de tècnica d’animació, de so, d’interpretació i, fins i tot, de col·locació de la veu –les actrius que doblem nens o nenes hem deixat de fer falsets per fer twangs, per exemple.

    Sabem que el nostre target són els nens, principalment, i les sèries més blanques són les dels més petits. El ritme és lent i repetim les idees infinitat de vegades amb una interpretació molt exagerada. Quan passem de la infantesa a l’adolescència no deixem de consumir aquests productes. El Saló del Manga és un èxit de públic, la majoria de més de quinze anys.

    A mesura que el target d’edat creix i el públic objectiu és tothom, la manera d’interpretar acostuma a ser més natural. Valors comuns per a nens i adults, formes de dir sinceres, són l’èxit per a tots els públics de molts dels productes Disney, per exemple.

    El cinema comercial fa que darrerament coincidim als estudis de doblatge amb actors habituals d’imatge que posen la veu a “ninots” per aconseguir un interès afegit en el llançament d’alguna producció, i fins i tot amb periodistes o jugadors de futbol que es veuen amb cor de dur a terme un ofici que té tècnica, interpretació i més d’una dificultat. I els resultats queden gravats per sempre.

    Ser la veu d’un nen o d’un elefant o d’una cullereta de cafè és jugar constantment entre dos mons, el real i l’imaginari, i donar ànima amb la nostra veu continua sent un privilegi. Encara que les versions originals acabin ocupant tot el mercat, aquests personatges (confio) continuaran parlant en català. 

    Publicitat
    Audiovisual opinió
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorI VA, I VA, I VA… més IVA!
    Següent Article La cultura, al nord i al sud d’Europa, diferències creixents
    Gemma Ibánez

    Articles Relacionats

    Perfum de clàssic, ànima contemporània

    23 d'octubre de 2025

    És cinema català tot aquell que es produeix a Catalunya?

    22 d'octubre de 2025

    Hamlet, Ostermeier i el classicisme contemporani

    16 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    A fons 31 d'octubre de 2025

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    Dues actrius que van marcar època El 26 de maig passat, el Teatre Romea va acollir l’acte…

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.