Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Fer teatre per a les persones
    Opinió

    Fer teatre per a les persones

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz11 de desembre de 2019Actualitzat:12 de desembre de 2019No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    'Laika' de Xirriquiteula

    El número 207 d’Entreacte incorpora un dossier dedicat al teatre familiar per reivindicar la importància d’artistes i companyies que es dediquen a fer un teatre adreçat a tothom.

    Quina mena de societat esperem aconseguir si tractem els infants com a ciutadans de segona? Existeix un consens bastant ampli sobre la importància que l’educació reglada té en la formació de les criatures que en un futur esdevindran ciutadans amb dret a vot. L’escola, malgrat els atacs ideològics i pressupostaris que pateix de forma constant, és un dels pilars fonamentals d’una societat que es vol igualitària i lliure. Aleshores, per què no protegim d’igual forma la resta d’elements que contribueixen a la formació de les nenes i els nens? Per què el teatre adreçat (també) als més menuts ha de lluitar contra estigmes, menysteniments i falta de suport institucional?

    Es pot fer teatre per a criatures adreçat a tothom i es pot parlar de tot, perquè els prejudicis i el pudor només estan al cap dels adults.

    Entreacte 207

    Com passa en tots els altres àmbits de la vida, l’associacionisme i la unió dels professionals en col·lectius col·legiats ha possibilitat l’inici d’un canvi de paradigma i un reconeixement. L’any 2000 es va crear l’Associació Professional de Teatre per a Tots els Públics (TTP), i aquí també el nom fa la cosa. Canviar conceptes és canviar idees. Deixem de dir “teatre infantil” i passem a anomenar i escriure teatre per a “tots els públics”. Reprenem la idea d’espai compartit –per tots–, de col·laboració en la creació d’un sentit en comú, de responsabilitat compartida en la transformació possible a través de la cultura. Per això, el número 207 de la revista Entreacte que ja podeu comprar incorpora un extens dossier que vol analitzar la situació d’un sector essencial en la creació de nous públics.

    Els últims anys hem après, gràcies a creadores com Carla Rovira i l’espectacle Most of all you…, que es pot fer teatre amb i per a criatures adreçat a tothom i, el més important, que es pot parlar de tot, que els prejudicis i el pudor només són al cap dels adults. Laika, de Xirriquiteula, ha guanyat l’últim Premi BBVA, res a envejar en ambició i qualitat a qualsevol espectacle adreçat només a un sector del públic. Els Farrés brothers a El silenci d’Hamelin han posat al centre del discurs la integració de les persones discapacitades, una assignatura pendent entre els artífexs de tota classe de creacions artístiques.

    Exemples de bones pràctiques tenim a cabassos, però l’última paraula la tenen les mares, els pares, les professores, els mestres i tots els agents culturals de qualsevol àmbit. Cal desterrar idees com la “d’obra cangur” que només serveix per entretenir la canalla. Els espectadors exigents d’avui són la base d’un sistema cultural més fort en el futur. Teatre només n’hi ha de dos tipus: el dolent i el que es fa pensant en les persones.

    Publicitat
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorSergio Blanco, la mentida pactada
    Següent Article El Capitol tancarà a final de temporada
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    3 de juliol de 2025

    Canvi de pista: noves direccions per al gran circ escènic

    27 de juny de 2025

    El talent cinematogràfic català al festival de Canes

    28 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    Advertisement
    No et perdis
    Auca 3 de juliol de 2025

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    Després de l’impacte provocat amb el seu anterior treball, la creadora brasilera torna al Festival…

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    Màrcia Cisteró guanya el 51è Premi Margarida Xirgu per una temporada d’or

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 229 • Estiu 2025
    Publicitat
    Advertisement

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.