Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Més enllà dels 200
    Opinió

    Més enllà dels 200

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz12 de març de 2018No hi ha comentaris3 Minuts de lectura

    Vertigen, incertesa, expectació. El món canvia a gran velocitat, transformacions d’un abast tan profund com imparable. La responsabilitat és enorme. En aquell estat que definia Brecht en què el que és vell no acaba de morir i el nou no acaba de nàixer, cada decisió quotidiana és un pas endavant. Actors i directors, dramaturgs i guionistes, il·luminadors i tècnics de so, periodistes i crítics, tots els professionals i els aficionats –tots els ciutadans– participem d’un temps il·lusionant carregat de reptes majúsculs, de desafiaments que són oportunitats.

    L’octubre de 1988, l’Associació d’Actors i Directors de Catalunya (AADPC) va llançar un nou mitjà de comunicació en paper anomenat Entreacte. Quasi tres dècades després i 200 números més tard la revista impresa continua ben viva, complementada amb nous suports imprescindibles com són la pàgina web i les xarxes socials. En tot aquest temps, Entreacte ha viscut nombrosos canvis, ha evolucionat des del format butlletí fins a transformar-se en la publicació degana de les arts escèniques i audiovisuals a Catalunya, altaveu de la professió i referència perenne per als aficionats, àgora per reflexionar i per pensar-nos.

    En aquest moment just, en mig de tota aquesta màgica incertesa que ens acompanya, m’ofereixen la direcció de l’Entreacte i accepto amb il·lusió però també amb sentit de la responsabilitat. Gratitud per la confiança dipositada per part de la Junta de l’AADPC i la seva Secretaria de Cultura. Admiració per la feina feta per la meva predecessora en el càrrec, Carme Tierz, que va portar la publicació a un nivell d’exigència i qualitat periodística com pocs professionals en aquest país saben imprimir a una revista cultural. Gratitud també als anteriors directors (Tona Gusi, Jaume Comas, Enric Cervera), equip, col·laboradors, administració i, sobretot, lectors; sense tots ells avui no seria possible parlar de relleu a una revista amb gairebé trenta anys de vida, tota una fita per als temps que corren en la cultura i en el periodisme.

    Els reptes són nombrosos: augmentar la visibilitat–física i digital–, obrir-se a noves veus, a la  pluralitat més extrema, al feminisme, a la democràcia total, esdevenir una eina útil al sector professional i al seu talent emergent, als aficionats de sempre i als que aviat ho seran, atents a l’actualitat del que passa i a la cuina del que vindrà, expectants a totes les petites transformacions de cada dia, responsables amb totes les decisions que haurem de prendre i que transformaran el nostre futur.   

    Que tinguem sort!

    Publicitat
    AADPC opinió
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorN'hem fet 200!
    Següent Article Albert Vidal, Hausson i el Centre de Titelles de Lleida, Premis Nacionals de Cultura
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    6 de novembre de 2025

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    4 de novembre de 2025

    Perfum de clàssic, ànima contemporània

    23 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    A fons 6 de novembre de 2025

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    Quatre exemples de professionals nascuts als noranta que exemplifiquen l’allau de talent mentre combaten els…

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    Les arts inclusives prenen Santa Coloma de Gramenet: arrenca el FITI

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.