L’equip d’Entreacte va recollir dimarts el guardó a la Millor Publicació de l’any, és moment d’agraïments Auca#46
Autobombo
En l’ofici del periodisme no cada dia es recull un premi, en aquest cas el de Millor Publicació de l’any en la categoria de revista, un reconeixement molt especial perquè l’atorga un jurat independent integrat per professionals. Una distinció per a un mitjà dedicat a les arts escèniques i audiovisuals, una publicació que ha de fer front a conjuntures adverses mentre els oracles més funestos vaticinen la mort del paper com a suport de premsa. Per això, per conviure amb una certa sensació de nedar contra corrent i predicar en el desert, ens fa molt alegres aquesta distinció. Un guardó per als que creiem que encara tenen sentit els espais dedicats a la cultura, els mitjans independents de les lògiques estrictament comercials, amb el català com una llengua de cultura per a tots els públics.
Tres dècades i mig
El guardó és, primer que res, de l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC). Elles i ells van imaginar fa gairebé 35 anys una revista per parlar del món de l’escena i l’audiovisual. Els primers agraïments són per a gent com l’Enric Cervera i l’Andreu Solsona que van posar en marxa la publicació en un llunyà 1988. Des d’aleshores s’ha d’aplaudir que l’AADPC, les sòcies i els socis, les diferents juntes, hagin mantingut el suport a Entreacte, revista que representa l’esforç col·lectiu de tot un sector, un espai dedicat en exclusiva al teatre i l’audiovisual (no hi ha cap més revista periòdica que s’hi dediqui). Entreacte, per cert, és avui una publicació més forta que mai, ara justament que la cultura i el periodisme cultural estan cada cop més arraconats en els mitjans generalistes. En aquest context, en què la cultura i les humanitats gairebé no tenen espai, nosaltres volem continuar fent periodisme amb valors, transformador.
Evolució
Perquè com no pot ser d’una altra manera, Entreacte ha evolucionat amb el temps fins a convertir-se en la “publicació de referència del sector”, com ha destacat el jurat dels premis. Això ha sigut gràcies a la feina de directores com Tona Gusi i Carme Tierz, que van professionalitzar l’estructura de la revista. Pocs editors com l’AADPC confien tant en la professionalitat dels periodistes, respectant la imparcialitat i l’autonomia del treball de la redacció. El premi ajuda perquè realça una feina continuada que s’adreça als aficionats del teatre, el cinema, les sèries, que són suficients i es mereixen un país amb un ecosistema de mitjans prou fort perquè es parli en la seva llengua.
Equipàs
Agrair, per descomptat, a totes les persones que hi col·laboren, que ens dediquen temps i talent malgrat que no paguem tant com ens agradaria. Un reconeixent també a la resta de l’equip, gent tan potent com la sotsdirectora Núria Cañamares, el disseny i la maquetació de Xavier Alamany, el domini de les xarxes de l’Alba Cuenca, la impressió d’Ediciones Rondas i la correcció d’Àlex López Fructuoso. També, agrair el suport de la gerent de l’AADPC, Teresa Iglésias, que posa sempre els recursos a l’abast perquè puguem arribar cada dia una mica més lluny, i a l’equip de l’actual Junta, en especial a Íria Roig, secretària de Cultura, i als presidents Ester Bartomeu i Àlex Casanovas. Continuem ja amb la vista posada en el mes d’octubre de 2023, quan la revista faci els 35 anys, aniversari que volem celebrar amb canvis i nous projectes. Gràcies a tothom qui ho feu possible.