Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Teatre amb T de televisió
    Opinió

    Teatre amb T de televisió

    Toni PuntíPer Toni Puntí19 de setembre de 2014Actualitzat:25 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Hi ha actors que rebutgen el mitjà televisiu o que el consideren una simple qüestió nutritiva. Hi ha actors que han fet ofici al teatre i carrera a la televisió. Hi ha actors que, nascuts a la televisió, fan el salt a la cartellera teatral. Hi ha espectacles televisius i espectacles televisats (pocs, d’aquests n’hi ha pocs).

    Què li demana el teatre a la televisió? Feina, sí, però bàsicament promoció i visibilitat d’allò que passa davant i darrere dels escenaris. Els minuts culturals televisius, que són escassos, fan focus en comptades produccions i, tot sovint, avantposen la comercialitat a la qualitat. La càmera de televisió, a més, no sempre ajuda els espectacles, i això el teatre no sempre ho entén. El canvi de llenguatge tot sovint perjudica l’escenari. L’emoció davant d’una pantalla no actua amb els mateixos mecanismes que en una sala amb la platea plena.

    Què li demana la televisió al teatre? Bàsicament, un star-system a l’abast, contingut informatiu i entreteniment. A la televisió li falta convicció per creure en el teatre com un termòmetre d’allò que ocupa i preocupa la societat. A la televisió també li falta convicció -i pressupost- per fer una feina primordial: gravar produccions que permetessin disposar d’un corpus patrimonial d’altíssim valor cultural. No tots els espectacles aguanten el pas del temps però, si la televisió documentés la vitalitat escènica del país, quedaria constància del dinamisme d’un art antic, però molt viu, amb diferents aspectes en constant evolució com la dramatúrgia, el llenguatge escenogràfic o el to i les maneres dels actors.

    Com diu la cançó, la parella que formen el teatre i la televisió juga al joc del “ni contigo ni sin tí”. Diuen que és la fórmula de les parelles que duren.

    Publicitat
    Audiovisuals opinió
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorAl cap del carrer
    Següent Article Tardor de formació. Jornades i cursos de reciclatge
    Toni Puntí

    Articles Relacionats

    Perfum de clàssic, ànima contemporània

    23 d'octubre de 2025

    És cinema català tot aquell que es produeix a Catalunya?

    22 d'octubre de 2025

    Hamlet, Ostermeier i el classicisme contemporani

    16 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    A fons 31 d'octubre de 2025

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    Dues actrius que van marcar època El 26 de maig passat, el Teatre Romea va acollir l’acte…

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Tot recordant Mercè Bruquetas i Josefina Güell: el teatre com a escola de vida

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.