La Llibreria 22 de Girona i La Carbonera de Barcelona se sumen al llistat de llocs on es pot adquirir la versió en paper de l’Entreacte. Amb els casos d’abús de fons, la revista trimestral proposa en l’edició de primavera un dossier sobre centralisme escènic, entrevistes amb el futur com a tema central i un reportatge sobre la percepció escènica entre Barcelona i Buenos Aires.
A partir d’ara, l’Entreacte també es podrà comprar a la Llibreria 22 de Girona i a La Carbonera de Barcelona. Aquestes botigues especialitzades se sumen als punts de distribució ja existents: la Laie, La Central, Documenta i la Xarxa Abacus Catalunya. També és possible subscriure’s a la revista aquí. D’altra banda, la versió en digital es pot adquirir a l’iQuiosc.
Salpicada per l’actualitat d’última hora amb els casos d’abús a l’Institut del Teatre, a l’Entreacte 212 hi trobem des del reportatge de Neus Molina sobre Valentia, sororitat i xarxes socials fins a l’editorial de Manuel Pérez i Muñoz. També d’actualitat són els Premis Gaudí, i per això en aquest número Àlex Montoya entrevista a la flamant guanyadora del Gaudí d’Honor Carme Elías. Per la seva banda, la cineasta Judith Colell aprofita la festa del cinema català per reivindicar els fronts oberts que encara troba el certamen. I parlant de reivindicacions, a la portada els intèrprets Júlia Truyol, Ricard Farré, Marina Fita i Francesc Cuéllar miren endavant i reflexionen sobre el que està per venir, entre la incertesa i la demanda. Els entrevisten dos membres del col·lectiu jove Novaveu (Alba Cuenca i Nil Martín), que també manifesta els seus propis desitjos d’esdevenir.
El dossier d’aquest número se centra en el centralisme escènic, amb articles sobre les iniciatives fora de Barcelona tant a la resta de Catalunya (Andreu Gomila) com a València i les Balears (Manuel Pérez i Muñoz), a més de la crònica del debat organitzat per Recomana i Entreacte amb les opinions de Tena Busquets, Jordi Casanovas, Joan Negrié i Dani Chicano (Alba Cuenca). En aquesta línia també es pot llegir l’article d’opinió de Francesc Foguet i Boreu en què s’imagina què pensarien uns extraterrestres si analitzessin la situació escènica dels Països Catalans. I continuant amb l’obertura de fronteres, Victoria Szpunberg transcriu una conversa amb la seva alumna Laura Vago, també d’origen argentí, sobre les peculiaritats del teatre porteny.
I encara queden uns quants reportatges. Per exemple el de Marc Serena en què presenta l’ofici de la composició de bandes sonores. O el de Neus Molina sobre les relacions entre teatre i educació. Antoni Font-Mir torna a il·luminar sobre musicals, aquest cop centrat en el petit format. I la nota històrica l’ofereix Miquel M. Gibert, que posa la mirada en la peça Galatea de Josep M. de Sagarra en motiu del nou muntatge que en prepara Rafel Duran per al TNC. La revista conclou, com sempre, amb una peça d’autoria inèdita que en aquesta ocasió signa Llàtzer Garcia.