Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Notícies»100 anys i un museu pendent
    Notícies

    100 anys i un museu pendent

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz16 de juny de 2015No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Imatge de l'espectacle 'Useless. Information meets boy' de la Companyia Gelabert-Azzopardi

    Mentre s’allargassa l’assignació d’una seu definitiva, el Museu d’Arts Escèniques (MAE) acaba d’inaugurar una exposició a l’Institut del Teatre, institució de la qual depèn i on ara acaba de recuperar un espai d’exhibició permanent.

    Sota el títol La memoria de les arts efímeres. Documentar el passar per construir el futur de les arts escèniques s’agrupen una destacada selecció de peces del MAE donades per diferents col·leccions d’institucions i particulars des de la seva creació l’any 1923.

    En concret, el període que abasta la nova exposició compren més de cent anys. Són maquetes, vestuari, imatges o titelles datades entre el 1879 i l’any 2000, una recuperació que posa en valor el treball de documentació i difusió desenvolupat pel MAE.

    Deu espectacles articulen els discurs de la mostra, obres de tots els gèneres que arranquen al segle XIX amb el vestuari i l’escenografia de Francesc Soler i Rovirosa per l’obra De la terra al sol i acaba amb elements d’Useless. Information meets boy de la Companyia Gelabert-Azzopardi.

    A l’espera d’un edifici en condicions, el MAE atresora i custòdia més de 125.000 volums, 5.000 manuscrits, 8.000 enregistraments audiovisuals, 17.000 esbossos escenogràfics, 6.500 cartells i 150.000 programes de mà i dossiers d’espectacles, 1.000 i  400 titelles, a més de les 250.000 imatges del seu fons fotogràfic. Part d’aquest material es consultable mitjançant el web del MAE.

    EL LLIBRE DEL CENTENARI
    Coincidint amb la inauguració del nou espai expositiu permanent del MAE es va presentar el volum Institut del Teatre. Els primers cent anys 1913-2013, una reedició del text escrit per Guillem-Jordi Graells arran del 75è aniversari, publicat el desembre de 1990.

    Com a novetat, el nou volum aplega un treball de síntesi dels darrers vint-i-cinc-anys a càrrec del periodista i escriptor Xavier Febrés, a més de la ja assumida repassada a la trajectòria de la institució des dels seus orígens com a Escola Catalana d’Art Dramàtic fins a culminar amb els actes del centenari celebrats el curs 2013-14. Més informació sobre el llibre a Institut del Teatre. Els primers cent anys 1913-2013.

    Publicitat
    actualitat Institut del Teatre Museu de les Arts Escèniques (MAE) notícies
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorL'Institut del Teatre participa a la Quadriennal de Praga
    Següent Article Els intermediaris de la distribució escènica internacional
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    5 de novembre de 2025

    Les arts inclusives prenen Santa Coloma de Gramenet: arrenca el FITI

    4 de novembre de 2025

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    29 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Protagonistes 7 de novembre de 2025

    Anna Casals, bones companyies

    Els bons, en gira: Manresa (8 i 9/11), Reus (14/11), Palamós (29/11), Ametlla del Vallès…

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Anna Casals, bones companyies

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.