Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Notícies»El Festival Sâlmon trenca les barreres de la dansa
    Notícies

    El Festival Sâlmon trenca les barreres de la dansa

    Aída PallarèsPer Aída Pallarès25 de novembre de 2015No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Sònia Gómez revisita Bailarina. Foto: Urtzi Mardaras

    “És un festival necessari, que ens ha explotat a les mans perquè som sensibles al que està passant” així defineix Francesc Casadesús, director del Mercat de les Flors, el festival Sâlmon. La cita, que tindrà lloc del 26 de novembre al 5 de desembre, pretén trencar les barreres de la dansa com a disciplina i, alhora, les de l’espai clàssic de representació, l’escenari. El certamen compta amb més de 20 propostes artístiques que, en la seva majoria, firmen artistes que han passat pel Graner, com Roser López Espinosa, Sònia Gómez, Jorge Dutor o Bea Fernández entre altres. 

    De fet, un dels objectius de la quarta edició del Sâlmon és estrènyer llaços entre la institució i els creadors. “Són obres que conviden a pensar el fet escènic com quelcom que excedeix els límits convencionals del teatre i que s’agafen amb força i decisió al fet d’estar vius en aquest món, en aquest temps” expliquen els organitzadors. Moviment i més. 

    L’altre pilar del festival és la mirada llatina, d’on arriben creadores com Ambra Senatore,-responsable de l’espectacle inaugural-, Olga Gutiérrez o Tamara Cubas. Entre el Mercat de les Flors, el Graner, el MNAC i la Hiroshima, hi podrem veure els espectacles de Sònia Gómez, que revisitarà el solo Bailarina, el teatre físic i al límit dels txecs Spitfire, o Multitud, de Tamara Cubas, un muntatge nascut a Mèxic que aborda performativament preguntes sobre el cos individual i el col·lectiu. “És una obra físicament exigent que es basa en la composició d’imatges” ha explicat Cubas. 

    Altres punts forts del Sâlmon seran Air Condition. Pensar el movimiento nos detiene un recorregut sorpresa en taxi per Barcelona que pretén que ens desviem de la idea coreogràfica centrada en l’home i, en canvi, imaginem com veu el món una planta.  També Novembre, de Roser López Espinosa,-on la ballarina i coreògrafa es planteja què significa fer pinya-, Lur away, de les basques Sra.Polaroiska o el nou espectacle del Conde de Torrefiel: La posibilidad que desaparece frente al paisaje. 

    A més, Jorge Dutor, Guillem Mont de Palol, María José Cifuentes i els arquitectes Luis Urculo i Marco Mazzoni, realitzaran una proposta transversal: veuran tots els espectacles i faran una cançó o un programa de ràdio a partir del que proposi el públic. Tot a un preu força assequible que ronda els 10 euros. 

     

     

    Publicitat
    actualitat Festival Sâlmon notícies
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorEscoltar el públic o educar el públic?
    Següent Article El Festival Belluard Bollwerk International busca projectes artístics
    Aída Pallarès
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Cultura o barbàrie. Coautora d'El carrer és nostre, entre d'altres.

    Articles Relacionats

    La Perla 29 porta la paraula “al límit” en una temporada amb Shakespeare, Racine i Koltès

    14 d'octubre de 2025

    23 propostes converteixen el Festival Escena Poblenou en un laboratori d’arts vives

    8 d'octubre de 2025

    ‘Ànima’ i ‘La tercera fuga’ encapçalen les nominacions als Premis Butaca 2025

    7 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Protagonistes 25 d'octubre de 2025

    José Pedro Garcia Balada, dempeus

    Cau, de gira per Catalunya. Amb la companyia Parking Shakespeare, el José Pedro ha dirigit…

    Perfum de clàssic, ànima contemporània

    És cinema català tot aquell que es produeix a Catalunya?

    Teatre familiar: del desprestigi al reconeixement

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    José Pedro Garcia Balada, dempeus

    Perfum de clàssic, ànima contemporània

    És cinema català tot aquell que es produeix a Catalunya?

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.