Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Notícies»El Festival Sâlmon trenca les barreres de la dansa
    Notícies

    El Festival Sâlmon trenca les barreres de la dansa

    Aída PallarèsPer Aída Pallarès25 de novembre de 2015No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Sònia Gómez revisita Bailarina. Foto: Urtzi Mardaras

    “És un festival necessari, que ens ha explotat a les mans perquè som sensibles al que està passant” així defineix Francesc Casadesús, director del Mercat de les Flors, el festival Sâlmon. La cita, que tindrà lloc del 26 de novembre al 5 de desembre, pretén trencar les barreres de la dansa com a disciplina i, alhora, les de l’espai clàssic de representació, l’escenari. El certamen compta amb més de 20 propostes artístiques que, en la seva majoria, firmen artistes que han passat pel Graner, com Roser López Espinosa, Sònia Gómez, Jorge Dutor o Bea Fernández entre altres. 

    De fet, un dels objectius de la quarta edició del Sâlmon és estrènyer llaços entre la institució i els creadors. “Són obres que conviden a pensar el fet escènic com quelcom que excedeix els límits convencionals del teatre i que s’agafen amb força i decisió al fet d’estar vius en aquest món, en aquest temps” expliquen els organitzadors. Moviment i més. 

    L’altre pilar del festival és la mirada llatina, d’on arriben creadores com Ambra Senatore,-responsable de l’espectacle inaugural-, Olga Gutiérrez o Tamara Cubas. Entre el Mercat de les Flors, el Graner, el MNAC i la Hiroshima, hi podrem veure els espectacles de Sònia Gómez, que revisitarà el solo Bailarina, el teatre físic i al límit dels txecs Spitfire, o Multitud, de Tamara Cubas, un muntatge nascut a Mèxic que aborda performativament preguntes sobre el cos individual i el col·lectiu. “És una obra físicament exigent que es basa en la composició d’imatges” ha explicat Cubas. 

    Altres punts forts del Sâlmon seran Air Condition. Pensar el movimiento nos detiene un recorregut sorpresa en taxi per Barcelona que pretén que ens desviem de la idea coreogràfica centrada en l’home i, en canvi, imaginem com veu el món una planta.  També Novembre, de Roser López Espinosa,-on la ballarina i coreògrafa es planteja què significa fer pinya-, Lur away, de les basques Sra.Polaroiska o el nou espectacle del Conde de Torrefiel: La posibilidad que desaparece frente al paisaje. 

    A més, Jorge Dutor, Guillem Mont de Palol, María José Cifuentes i els arquitectes Luis Urculo i Marco Mazzoni, realitzaran una proposta transversal: veuran tots els espectacles i faran una cançó o un programa de ràdio a partir del que proposi el públic. Tot a un preu força assequible que ronda els 10 euros. 

     

     

    Publicitat
    actualitat Festival Sâlmon notícies
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorEscoltar el públic o educar el públic?
    Següent Article El Festival Belluard Bollwerk International busca projectes artístics
    Aída Pallarès
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Cultura o barbàrie. Coautora d'El carrer és nostre, entre d'altres.

    Articles Relacionats

    Aina Clotet, premi d’interpretació revelació a Canes

    21 de maig de 2026

    Liddell, Rodoreda, Roig i Laforet en l’última temporada de Carme Portaceli al TNC

    18 de maig de 2026

    Mor l’actriu Dora Santacreu als 95 anys

    15 de maig de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Audiovisual 5 de juny de 2026

    Estrenes en pantalla: les sèries i pel·lícules que no et pots perdre

    Les pròximes setmanes arriben carregades de novetats audiovisuals, amb grans noms, retorns esperats i propostes…

    Tres Max per a ‘La tercera fuga’ i premi per a ‘Gota’

    Fer comèdia és de valents

    La incultura del desgovern i el desgovern de la incultura (auca teatral valenciana I)

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 232 • Primavera 2026
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Estrenes en pantalla: les sèries i pel·lícules que no et pots perdre

    Tres Max per a ‘La tercera fuga’ i premi per a ‘Gota’

    Fer comèdia és de valents

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.