Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Auca»Optimisme i calma després de la tempesta
    Auca

    Optimisme i calma després de la tempesta

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz14 de setembre de 2023No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    FC Bergman © Sofie Silbermann

    Comença la temporada entre crides a l’entusiasme i el bon auguri de les xifres Auca#85

    
    

    L’arca del teatre

    Arrenquem. Dimecres el Lliure va estrenar temporada (la darrera de Juan Carlos Martel al capdavant) amb 300 el x 50 el x 30 el, una obertura brillant del col·lectiu belga FC Bergman que s’inspira en la faula de l’arca de Noè. Amb un dispositiu proper al cinema-teatre de Katie Mitchell, la companyia va deixar un reguitzell d’imatges penetrants, quadres humans sense diàlegs, escatologia i violència implícita. Una comunitat formada per 15 intèrprets que prefigura la convivència humana i les seves misèries. Un tràveling tafaner ens va descobrint l’interior de sis sinistres habitatges, la intimitat desconcertant d’un grup de persones estrany i pertorbador. No sabem ben bé si els personatges esperen el diluvi universal o bé tornen a començar després del desastre.

    
    

    Expectatives

    Com acabat de sortir del cataclisme de la pandèmia, el sector teatral celebra –gairebé sense creure-s’ho– les xifres de la temporada passada. Rècord de recaptació i, un altre cop, prop del somni dels tres milions d’espectadors. Sembla mentida que, ara fa un any, acabada la crisi sanitària, les xifres cridaven a l’alarma i es buscaven fórmules per portar públic a les sales. L’arrencada de la temporada 23/24 convida a l’optimisme. El Lliure ha esgotat entrades per a la nova obra de La Calòrica abans d’estrenar-la, Temporada Alta ha tingut la millor arrencada de la prevenda de la seva història amb un 35% d’entrades venudes. Musicals com The Producers o el retorn del Mago Pop després del seu reeixit pas per Broadway posen molt alt el llistó de les expectatives.

    ‘Le congrès ne marche pas’, de La Calòrica

    Molta merda

    Més enllà de les xifres a gran escala, en el microsistema de sales, la temporada ve marcada per les dues obertures a Barcelona que confirmen el clima d’optimisme. Per una banda, Àlex Rigola i Irene Vicente, que ja tenen en marxa Heartbreak Hotel a la plaça de l’Olivereta de Badal, al districte de Sants. S’hi acaba de reestrenar Hedda Gabler d’Ibsen, amb el repartiment que ja vam veure al Lliure, tot un luxe per a una sala alternativa de reduïdes dimensions. També tenim moltes ganes de seure a les butaques de l’Espai Texas, que arrencarà el 18 d’octubre amb Austràlia, debut com a dramaturg d’Israel Solà, muntatge que ja ens va conquerir el cor i la rialla en el seu pas per la Flyhard. En ambdós casos, per descomptat, molta merda.

    Irene Vicente i Àlex Rigola © Heartbreak Hotel

    Teatre escrit

    Em marxa la Setmana del Llibre en Català al Moll de la Fusta de Barcelona. El teatre escrit, com és costum, ha tingut una presència més aviat residual a l’esdeveniment. La natura representada de les arts escèniques ens fa oblidar el valor dels seus textos com a gènere literari. En la confluència entre la literatura dramàtica i el periodisme teatral, s’organitza la conversa L’espectacle de l’escriptura: teatre en revistes i llibres. Hi participarà el director i dramaturg Sergi Belbel, que acaba de publicar el seu ‘Teatre reunit’ a l’editorial Arola, i un servidor que té moltes coses per a preguntar. Serà dissabte 16 de setembre a les 19 h a la Carpa APPEC de la Setmana del Llibre. L’acte servirà com a tret de sortida de la celebració dels 35 anys de la revista Entreacte, aniversari que conclourà el dilluns 2 d’octubre amb una festa-debat a la Muriel (Verntallat, 30, Barcelona). Us hi esperem.

     

     

    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorLa Veronal treu ‘Sonoma’ a passejar per FiraTàrrega
    Següent Article Ciberutopia: interferències entre la dansa i les xarxes socials
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    15 de maig de 2025

    Entre versos, silencis i absències

    8 de maig de 2025

    Grec 2025: les claus d’un festival en expansió

    30 d'abril de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.