Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Cinema digital o fisic?: tots dos
    Opinió

    Cinema digital o fisic?: tots dos

    Àlex GorinaPer Àlex Gorina23 d'abril de 2015Actualitzat:24 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Sala de projecció a The Cube, Bristol

    Fa un parell d’anys, la Kodak, única empresa que encara fabricava negatiu en format físic, anunciava els plans per suspendre’l definitivament. El procés d’incorporació de les tècniques digitals al Cinema havia progressat tant que ja no queden sales amb instal·lacions que permetin projectar cinema a la clàssica, i la majoria de les productores i cineastes han optat pel Digital, que abarateix costos i permet una agilitat molt superior, així com desenvolupar tots els processos de manipulació de la imatge, que han impulsat un pas de gegant en fer visible l’impossible.

    Era inevitable que tot un Sistema que es mantenia idèntic des de finals del segle XIX, quan va néixer el Cinema, fes finalment la revolució que el futur exigia. Però, tot i així, és evident que la Imatge Digital té detractors i també limitacions, i alguns grans cineastes com Tarantino, Christopher Nolan o Spielberg, o creadors com Linklater i Wes Anderson, amb prou poder a les esferes de decisió empresarials de les Majors, prefereixen el cel·luloide i acusen el Digital d’absència de textures, de manca d’atmosfera i de distància entre els espais, i d’una superfície metàl·lica, una pàtina que dóna monotonia a la fotografia de qualsevol tendència. Finalment, les Productores i Kodak han pactat una mínima producció de cel·luloide que mantindrà el Classicisme com a opció per a alguns privilegiats. Una esperança que dóna llibertat als autors: és com si en el món de la pintura la invenció dels acrílics hagués obligat tots els artistes a fer servir només uns suports. Limitacions que interessen als fabricants dels materials, que sempre augmenten beneficis si tothom fa servir un únic model, però que provoquen l’amenaça d’una monotonia còsmica. Com si al Món només existís una llengua, una cultura, un aliment, un oci i un habitatge estàndard, el perfecte paradís totalitari. Indiscutiblement, si el Cinema pot Ser, sense ser Digital per obligació, defensa un futur més democràtic.

    Publicitat
    Audiovisual opinió
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorRosa Novell, Pau Durà, Lluís Homar, Sergi López i Francesc Orella, nominats als Max
    Següent Article Assumptes trivials
    Àlex Gorina

    Articles Relacionats

    Perfum de clàssic, ànima contemporània

    23 d'octubre de 2025

    És cinema català tot aquell que es produeix a Catalunya?

    22 d'octubre de 2025

    Hamlet, Ostermeier i el classicisme contemporani

    16 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Actualitat 29 d'octubre de 2025

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    El Museu de les Arts Escèniques incorpora l’arxiu de la companyia, amb vestits, capgrossos, maquetes…

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    José Pedro Garcia Balada, dempeus

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    El MAE presenta el fons de Comediants amb més de 20.000 documents

    Neus Umbert, treball artesanal

    Disseny de so: intuir, imaginar, pintar

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.