Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Premis Platino, focus sobre el cinema iberoamericà
    Opinió

    Premis Platino, focus sobre el cinema iberoamericà

    Mònica Garcia MassaguéPer Mònica Garcia Massagué7 de novembre de 2015Actualitzat:15 de gener de 2024No hi ha comentaris3 Minuts de lectura

    Marbella ha estat la segona seu dels Premis Platino, uns guardons dissenyats per subratllar el bo i millor de la producció iberoamericana d’aquest darrer any. Aquests premis cinematogràfics tan novells han estat concebuts per recordar, enmig de les estrenes mainstream, que hi ha una extraordinària cinematografia que lluita per arribar a les pantalles de tot el món. En són una bona prova les nominades a millor pel·lícula iberoamericana de ficció en l’edició de 2015, entre les quals hi ha la guanyadora dels premis Goya La isla mínima, d’Alberto Rodríguez (Espanya); Pelo malo, de Mariana Rondón (coproducció de Veneçuela, Perú, Alemanya i Argentina); Conducta, d’Ernesto Daranas (Cuba); Mr. Kaplan, d’Álvaro Brechner (Alemanya, Espanya i Uruguai), i Relatos Salvajes, de Damián Szifron (Argentina, Espanya).

    Els responsables dels Premis Platino són EGEDA (Entitat de Gestió de Drets dels Productors Audiovisuals) i FIPCA (Federació Iberoamericana de Productors Cinematogràfics i Audiovisuals), la qual reuneix representants de disset països d’Hispanoamèrica. Els Platino han d’esdevenir “un dels instruments més importants de suport i promoció de la cinematografia iberoamericana”, i són hereus directes dels Premis Luis Buñuel, creats fa onze anys per les mateixes institucions per tal de destacar la millor pel·lícula iberoamericana.

    Una dècada després, el panorama cinematogràfic iberoamericà ha canviat sensiblement. El creixement de les diferents indústries cinematogràfiques llatines ha permès el desenvolupament, al seu torn, de les respectives acadèmies professionals, les quals van acordar amb EGEDA el 2012 crear una marca comuna, que reconegui el cinema iberoamericà internacionalment. El primer pas han estat aquests guardons proposats pels països castellanoparlants del continent americà, a més del Brasil, Portugal, Andorra i Espanya.

    Els beneficis d’una eina de màrqueting com són uns premis internacionals han estat àmpliament demostrats pels premis de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques de Hollywood. La notorietat i la solidesa d’aquests guardons és l’horitzó al qual aspiren iniciatives com els premis de l’acadèmia europea EFA, o els mateixos Platino. La segona edició dels guardons ha tingut un amfitrió d’excepció: el festival Starlite, impulsat per l’actor Antonio Banderas (premi Platino honorífic d’enguany) i l’actriu nord-americana Eva Longoria.

    Una federació de productors iberoamericans renovada

    Fa divuit anys que es va constituir FIPCA a la ciutat de Guadalajara (Mèxic) i ha estat la principal impulsora del programa Ibermedia per a la creació i la difusió de productes audiovisuals. La convocatòria dels Premis Platino anirà acompanyada de la redacció d’uns nous estatuts per a la federació i un programa d’impuls internacional a l’audiovisual iberoamericà. Aquest integra països com Espanya, on el pas de la crisi ha afeblit enormement la indústria, juntament amb cinematografies més afavorides en els darrers anys pels seus marcs legislatius i fiscals, com són la colombiana o la mexicana.

    Publicitat
    altres pantalles opinió
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorQuina és la nova retenció de l’IRPF per als autònoms?
    Següent Article Gastón Core: “El concepte 'alternatiu' està injuriat a Barcelona, i això és greu”
    Mònica Garcia Massagué

    Articles Relacionats

    L’scroll infinit del teatre millennial

    13 de novembre de 2025

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    6 de novembre de 2025

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    4 de novembre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Auca 13 de novembre de 2025

    L’scroll infinit del teatre millennial

    Entre la brevetat del mem i la complexitat sistèmica, reblem el clau de la nova…

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    Anna Casals, bones companyies

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    L’scroll infinit del teatre millennial

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.