Us vull presentar unes quantes iniciatives d’arreu del món que haurien d’estar al nostre calendari de manera estratègica, si volem buscar recursos fora de les pròpies fronteres.
El Hubert Bals Fund està dissenyat per ajudar pel·lícules remarcables fetes per directors innovadors d’Àfrica, Àsia, l’Amèrica llatina i l’Europa de l’Est en el trajecte final.
Crossroads és un fòrum de coproducció a Tessalònica (Grècia), on productors de la Mediterrània, els Balcans i l’Europa Central conflueixen per trobar financers, coproductors i especialistes de la indústria que contribueixin a tirar endavant els projectes.
El Production Finance Market (PFM) és un esdeveniment de dos dies sobre finançament, que s’organitza al voltant del London Film Festival i ajuda a construir noves relacions financeres entre els productors i els financers.
Cada any, el CineMart convida un nombre selecte de directors i productors a presentar les seves propostes a coproductors, agents de vendes, distribuïdors, televisions… Gràcies a aquest mercat, en els darrers anys, s’han aconseguit produir més de 450 projectes.
Aquests fòrums estan en alça i s’han de tenir en compte. Això sí, hi ha certes regles que s’han de tenir en compte perquè seran la base de la pròpia dinàmica: haurem de sortir de la zona de confort ja que internacionalitzar-se vol dir assumir aquests riscos. Siguem empàtics amb l’altra part i evitem situacions en què l’ego, l’arrogància o la inseguretat puguin fer que la relació no representi un win-win. Fem els deures abans de sortir de casa per tenir com més informació millor. D’aquesta manera evitarem situacions de desconfiança que ens poden impedir trobar col·laboradors. El desconeixement és un mal company de viatge.
Us animo a explorar aquests quatre mer- cats i que considereu si poden ser un bon aliat en els vostres plans d’internacionalització.