Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Eines»Formació»Dramatúrgia teatral
    Formació

    Dramatúrgia teatral

    Anna MolinsPer Anna Molins27 d'abril de 2015Actualitzat:24 de gener de 2024No hi ha comentaris3 Minuts de lectura

    “En el seu llibre La teoria dramàtica. Un viatge a través del pensament teatral, Jaume Melendres fa entrar en escena, en tres parts diferenciades, el dramaturg, els actors i el director. Això li serveix per fer un recorregut, un viatge, per les diferents teories que s’han elaborat en les diferents disciplines i crear tot un entramat de complicitats i ressonàncies entre els vèrtexs de l’apassionant món del teatre. És un exercici intel·lectual tan brillant com ho va ser el malaguanyat director, autor i professor de l’Institut del teatre.

    Vaig tenir la sort de treballar amb ell, com a actor, tot just després de sortir de l’Institut, en el meu primer treball (un text de Noël Coward) i, després, l’enorme regal de seguir el seu magisteri com a professor de teoria dramàtica, quan vaig decidir aparcar el món de la interpretació i estudiar Direcció i Dramatúrgia.

    El dia que en Jaume va venir a veure la meva obra Mala sang, a la Sala Beckett, vaig ser increïblement feliç i vaig tenir la sensació que tot plegat havia tingut un sentit. Estic convençut que fer la carrera d’interpretació abans de posar-me a escriure, tenir aquest coneixement dels mecanismes teatrals i de la tècnica de l’actor, em va ajudar a l’hora de crear personatges i diàlegs.

    Melendres, al seu llibre, parla del “joc de mirades” que és el teatre. Autor, director i actors s’observen entre ells i, alhora, són mirats per l’espectador, en un art que necessita una comunió absoluta entre els diferents elements perquè la cosa funcioni.

    Per això, crec que el coneixement de l’ofici que tenen directors i actors és el trampolí perfecte per posar-se a escriure. No hi ha ningú millor que els professionals que han gaudit de textos meravellosos (i que també han patit textos poc reeixits) per distingir què funciona i què no. Evidentment, una cosa és descobrir-ho i una altra de molt diferent, fer-ho. Aquest curs vol ser una introducció al món de la dramatúrgia per a gent que ja està familiaritzada amb el llenguatge de la interpretació o de la direcció. Partirem d’escenes de grans dramaturgs: Txèkhov, Ibsen, Pinter… perquè els alumnes facin les seves pròpies creacions. Una mena d’homenatge als mestres, que ha d’ajudar que cadascú trobi la seva pròpia veu, el seu propi estil. La història del teatre està plena d’actors/ directors/ autors, i, en un moment en què les circumstàncies ens obliguen a ser més complets que mai, aquesta pot ser una bona oportunitat per a tots els qui tinguin curiositat per l’escriptura dramàtica i ganes de començar a escriure els seus propis textos.”

    David Plana Guionista, dramaturg i script doctor

    Publicitat
    eines formació
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorAssumptes trivials
    Següent Article L’era de la col·laboració
    Anna Molins

    Articles Relacionats

    L’Institut del Teatre ofereix formació especialitzada en arts escèniques a través de tres postgraus i un màster

    5 de juny de 2025

    Nova llei per als ensenyaments artístics: un horitzó incert, però prometedor

    8 de novembre de 2024

    La recerca universitària

    12 de febrer de 2024
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    Advertisement
    No et perdis
    Auca 3 de juliol de 2025

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    Després de l’impacte provocat amb el seu anterior treball, la creadora brasilera torna al Festival…

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    Màrcia Cisteró guanya el 51è Premi Margarida Xirgu per una temporada d’or

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 229 • Estiu 2025
    Publicitat
    Advertisement

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.