Entre el 10 i el 27 de març, diverses localitats de Barcelona i rodalia s’omplen de dansa
Comença una nova edició del festival Dansa Metropolitana, una variada programació d’artistes del moviment que passarà per Barcelona i diferents municipis de la seva rodalia. Hi veurem espectacles a tot un seguit de sales, a més del cicle Confluències que inclou propostes a l’aire lliure.
S’hi podran veure creacions de Rocío Molina, Laia Santanach, Mucha Muchacha, Agnès Sales & Héctor Plaza, Gaston Core, Brodas Bros, José Manuel Álvarez, Lorena Nogal, La Taimada, Miquel Barcelona, Adrià Vega, cia. Maduixa i Mar Gómez, entre molts altres.
Aquí en destaquem cinc, però podeu trobar-los tots al web de Dansa Metropolitana.
1 – Cuerpo de baile, de Pablo Messiez
La dansa, el teatre i la música s’uneixen en una creació que treu de les seves coordenades creatives al dramaturg i director Pablo Messiez. Un espectacle que s’allunya dels clixés escènics per oferir-nos una barreja singular que vol diferenciar-se i allunyar-se del concepte de repetició que tant es dona al teatre convencional.
(Cornellà, Sala Ramon Romagosa, 11 març, 21 h )
2 –Crisálida, d’Antes Collado
Un ballarí contra els estereotips, un cos que es transforma i crea imatges a través de la seva metamorfosi. Un escenari ple de metàfores, un terrari d’ambient futurista. Amb una dansa vacil·lant molt característica, Crisálida és una proposta d’un prometedor ballarí i coreògraf nascut el 1991 que pretén desdibuixar el contorn de l’ésser humà, i ens presenta el cos com una frontera que es desdibuixa i lluita per la seva llibertat.
(Barcelona, Centre Cívic Tomasa Cuevas – Les Corts, 12 març a les 20 h i Centre Cívic Guinardó 18 març a les 19.30 h).
3 – Al fondo riela (Lo Otro del Uno), de Rocío Molina
Rocío Molina (Premi Nacional de Dansa 2010) és una de les ballarines més prestigioses del nou flamenc d’avantguarda. Treballa conceptes com l’arrel, l’essència i la puresa i els redefineix. Al fondo riela (Lo otro del uno) és la segona parada de la Trilogia sobre la guitarra, d’un trajecte que desfà el camí de la tradició per tornar-lo a recórrer i recuperar l’acte creatiu pur del flamenc.
(Granollers, Teatre Auditori Granollers, 12 març a les 20 h)
4 – Harakiri, de Les Impuxibles
Tornen les Les Impuxibles, la companyia de les germanes Peya. El seu nou treball, que combina el poder plàstic de les coreografies d’Ariadna i la música de Clara, vol atacar els tabús i estigmes d’un tema força espinós, el suïcidi. L’escena com un lloc que permet reviure i “remorir” els morts.
(Barcelona, Teatre Nacional de Catalunya, del 17 al 27 de març, 19 h)
5 – Migrare, de Cia. Maduixa
Després de la fantàstica acollida de l’obra Mulïer, la companyia Maduixa torna a la fórmula de les xanques i la dansa amb missatge, equilibri a través del gest i la dansa. En el seu nou espectacle, Migrare, trobem quatre dones i un espai buit, però minat d’obstacles i fronteres invisibles, d’odis irracionals i prejudicis. Un viatge a través de la dansa que es metàfora de tants altres viatges que els éssers humans es veuen obligats a empedre. La recerca d’un lloc on poder viure, on romandre i arrelar.
Cornellà, Plaça de Sant Ildefons, 12 març a les 12.30 h
Terrassa, Parc de Sant Jordi, 12 març a les 18 h
Viladecans, Parc del Torrent Ballester, 17 març a les 11.30 h
Santa Coloma, Plaça de la Vila, 18 març a les 13 h
L’Hospitalet, Centre d’Art Tecla Sala, 19 març a les 12 h
Granollers, Roca Umbert, 19 març a les 18 h
Barcelona, Pati de l’Editorial Gustau Gili, 20 març a les 12 h
Sant Cugat, Plaça de l’U d’Octubre, 25 març a les 18 h
Badalona, Centre Cultural l’Escorxador, 26 març a les 12.30 h
Sabadell, Parc Catalunya, 26 març a les 18 h
Esplugues, Parc Pou d’en Fèlix, 27 març a les 12 h