El passat dilluns va tenir lloc la nova lectura del quart cicle de lectures dramatitzades organitzat per l’Associació d’Actors i Directors de Catalunya (AADPC), la Fundació Romea i la Fundación AISGE. La lectura va tenir lloc a la Nau Ivanow i La mort dins una baralla de naips va ser l’obra escollida. Al repartiment Jeniffer Beacraft, Edu Gibert, Vicky Luengo, Àurea Màrquez, Montse Miralles i Bernat Quintana.
El muntatge va comptar amb la direcció del propi autor del text, Manuel Veiga, actor i dramaturg llicenciat en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre. Veiga ha publicat i estrenat obres a Barcelona i Madrid, així com a diversos països de l’ Amèrica Llatina, Grècia o Canadà. Com a dramaturg ha estat guardonat amb diversos premis com són el Manuel de Pedrolo 2004, el Premi Nacional SGAE 1997 i amb aquest text, el Premi Salvador Espriu 1995, entre d’altres, i algunes de les seves obres han estat traduïdes a l’anglès, francès i grec.
L’obra ens va transportar a un ambient urbà de fira ambulant, amb personatges que pertanyen al submón de la prostitució i la droga, que tramen una intriga policial a partir d’un robatori a una joieria de la zona alta de Barcelona. Una obra, en definitiva, que reuneix tots els requisits d’una tragèdia clàssica combinats amb l’essència pròpia del teatre suburbà o d’extraradi.
La mort dins una baralla de naips és ficció emocional, desenvolupada en cinc episodis diferents, que desemboca en una catarsi on l’espectador s’identificarà amb el sofriment dels personatges, ionquis i delinqüents que acostumen a ser exclosos dels textos teatrals.
Com a totes les tragèdies, tots els personatges són víctimes d’un passat que condicionarà per sempre el seu present i el seu futur igual com si la mort s’amagués dins la baralla de naips d’una tiradora de cartes.
Els personatges utilitzen argot i lèxic del món dels ionquis. Excepte el personatge de la tiradora de cartes, visionària del present, el passat i el futur de la resta de personatges.
En finalitzar la lectura els assistents van poder participar en una xerrada amb el director de la peça, Manuel Veiga, i tot el seu equip artístic