Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Un llibre per celebrar els 40 anys de l’AADPC
    Actualitat

    Un llibre per celebrar els 40 anys de l’AADPC

    EntreactePer Entreacte30 de setembre de 2022No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    Imatge del llibre '40 anys AADPC' © Noemí Elias

    La publicació està disponible per a persones sòcies de l’entitat i per a públic general.

    El llibre commemoratiu del 40è aniversari de l’AADPC és un volum d’un centenar de pàgines elaborat amb una visió periodística. Entre els seus plecs s’hi pot trobar història, anàlisi, reflexió, records, fotografies, etc., copsant l’evolució de l’ofici en 40 anys i les contribucions decisives per fer que la feina d’actrius, actors, directors i directores deixés de ser tan precària com ho era el 1981.

    S’estructura en diversos blocs per aprofundir en les diferents àrees que abraça l’AADPC (les arts escèniques, la direcció, l’audiovisual, el doblatge i el departament jurídic), i s’hi dediquen uns apartats especials a difondre la tasca de les Secretaries Sindical i de Cultura, així com als diferents projectes que impulsa l’associació: la formació, les jornades de direcció, el teatre a centres penitenciaris i les lectures dramatitzades.

    Llibre 40 anys AADPC

    El llibre consta d’un eix cronològic per resseguir els 40 anys de trajectòria i el relleu dels fins ara deu presidents de l’entitat: Joan Miralles, Jordi Serrat, Joan Borràs, Alfred Lucchetti, Jaume Comas, Hermann Bonnín, Arnau Vilardebò, Ferran Rañé, Joan Maria Gual i l’actual, Àlex Casanovas. Igualment, s’hi destaquen les fites fonamentals de la feina feta, com ara els convenis assolits; els pactes de millora de les condicions laborals; l’acompanyament decisiu, que va des de la fundació fins a les ajudes en temps de covid; protestes emblemàtiques com el tancament al Poliorama, que va permetre la signatura del primer pacte extraestatutari amb TV3; la celebració de les diferents edicions de la Festa de l’Espectacle; el naixement d’Entreacte; la primera guia d’actors i actrius; la incorporació a l’AADPC dels actors i actrius de doblatge; la Creu de Sant Jordi, coincidint amb els 25 anys; els canvis de seu i les aliances amb altres entitats, així com l’equip i el dia a dia de la gent que treballa a l’associació.

    Presentació del llibre pels seus coordinadors Manuel Pérez i Núria Cañamares.

    S’hi inclouen declaracions d’associats i associades històrics i de més recents, així com de persones que han passat per Junta. El llibre també recull signatures convidades, com les de Jordi Coca, Mercè Saumell, Andreu Gomila o Juan Carlos Olivares, que han donat el punt d’anàlisi i la clau del context, i hi intervenen altres periodistes, com Marc Serena, Alba Cuenca o Jordi Bordes, a més d’un seguit d’associats i col·laboradors que han respost a les diverses crides a la participació. En total, més d’una seixantena de veus per celebrar 40 anys d’activitat ininterrompuda i decidida.

    Finalment, el llibre recopila també les felicitacions d’un seguit d’associacions, institucions, fires i teatres amb qui l’AADPC ha anat teixint aliances.

    Les persones sòcies de l’AADPC poden recollir un exemplar a la seu de l’entitat (carrer Villarroel, 253, entl. A, Barcelona), i la resta d’interessades es poden adreçar al correu atencioalsoci@aadpc.cat.

     

     

    Publicitat
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorPosar cara a les paraules
    Següent Article Què fem amb el repertori teatral català?
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    12 de novembre de 2025

    Catalunya recupera el seu mercat internacional de la dansa

    5 de novembre de 2025

    Les arts inclusives prenen Santa Coloma de Gramenet: arrenca el FITI

    4 de novembre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Auca 13 de novembre de 2025

    L’scroll infinit del teatre millennial

    Entre la brevetat del mem i la complexitat sistèmica, reblem el clau de la nova…

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    Anna Casals, bones companyies

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    L’scroll infinit del teatre millennial

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.