És una de les millors xarxes socials per crear comunitat, i si companyies com Coca-Cola, Starbucks o Sony en treuen el màxim rendiment, per què nosaltres no hauríem de poder fer el mateix?
Abans d’obrir una pàgina, però, penseu què n’espereu i a quin públic us dirigireu.
Els perfils són per a la vostra vida privada i la pàgina per a la vostra vida pública. Al perfil hi teniu amics, a la pàgina hi teniu fans. I penseu també que per obrir una pàgina heu de tenir obert primer un perfil personal. Obrir un compte personal i una pàgina és molt fàcil, només heu d’omplir les caselles amb les dades que us demanen (un correu electrònic, nom i cognoms, activitat de l’empresa, i una bona imatge de perfil i una de capçalera que cridin l’atenció…) A canvi de les vostres dades personals, Facebook us ofereix un aparador gegant on exposar les vostres obres. Si ho accepteu, recordeu que heu cedit les vostres dades personals a altres empreses amb fins comercials, a can Zuckerberg res és gratis.
Les regles del joc són gairebé les mateixes per a totes les xarxes socials; canvia el to, la configuració de la xarxa en si mateixa i l’abast de cadascuna. Així que heu de crear un contingut específic per Facebook, els usuaris exigeixen un contingut interessant, actualitzat de forma regular, i ofertes exclusives per als fans de la pàgina. Podeu convidar tots els vostres contactes a la pàgina de Facebook, des de Google Chrome: Auto Select All Facebook Friends, Facebook Invite All Friends PRO. Facebook Inviter i des de Firefox: iMarcos Plugin.
Quant al contingut, hi podeu incloure entrevistes, actuacions, jocs, concursos, notícies del sector (les imatges i els vídeos cntinuen sent els reis de la festa). Sigueu autèntics i creatius! Alguns consells abans d’escriure un apunt (post). Sempre hem de tenir establerta una estratègia, sobre què escriurem. Què volen saber els vostres fans? Fomenteu la participació i que el contingut sigui fàcil de compartir, és a dir, interessant, divertit, curiós, diferent… Esteu bloquejats? Establiu un calendari de temes estàndards, dates importants del sector, festes populars, Nadal, etc. Us salvarà més d’un apunt! Insisteixo en el to positiu. Rebem massa inputs de notícies negatives, així que intenteu sempre donar-hi un toc d’humor, d’optimisme, de bon rotllo, i intenteu no cansar amb l’autopromoció. Superviseu els comentaris, agraïu les felicitacions, doneu les gràcies, però, compte, hi ha gent molt avorrida i amb ganes de gresca. Facebook ofereix mutejar paraules que considereu grolleres i així us estalviareu males passades al mur. Facebook té també l’opció d’editar publicacions. Feu-ho servir si us equivoqueu, però intenteu no abusar-ne. Si editeu un text, és millor posar que és una actualització. No feu faltes d’ortografia (que per això teniu el corrector del word i el de l’Iphone!).
Penseu que l’usuari de Facebook està molt mal acostumat. La resposta sol ser immediata, i és això el que esperen els usuaris, immediatesa. Experimenteu, escriviu, equivoqueu-vos, feu posts fins que trobeu els que funcionin millor. Com les hores per publicar-los. Oblideu els gurus amb normatives estrictes sobre horaris. Cada públic és diferent. Facebook ha incorporat unes estadístiques per a les pàgines, que us seran de molta utilitat, us diran quants “m’agrada” ha obtingut una publicació, a quanta gent ha arribat, hores per publicar, etc. Recordeu, per mencionar algú en un apunt (post), només heu de posar l’@ i el nom.
I com em promociono?
Oferiu alguna cosa que només es pugui obtenir a través de la vostra pàgina de Facebook: descomptes, primícies, concursos… Així, els vostres fans tindran una raó de pes per fer “m’agrada” a la vostra pàgina. No hi ha res com una promoció limitada en el temps per incitar la urgència de compra. Si opteu per promocionar la vostra pàgina pagant teniu diverses opcions. Des de Facebook , aneu a “Gestió d’anuncis” i escolliu l’opció que us interessa (“M’agrada”, “Promoció puntual”, etc.). Ompliu totes les caselles, seleccioneu l’edat, el sexe, la població… Us recomano que escolliu l’opció de “LIFETIMEBUDGET”, per assegurar-vos el cost de la campanya i evitar sorpreses.
O feu servir www.bloonder.com o www.easypromosapp.com, us estalviareu maldecaps amb els temes legals, estar pendents de les noves polítiques de Facebook, l’estratègia i la creativitat del concurs, la gestió i la promoció del concurs, etc.
I si voleu alguna cosa diferent, proveu www.adverway.com. Hi ha molts usuaris que fan servir Facebook per jugar, així que aquesta empresa fa màrqueting mitjançant el joc. És una manera fàcil, divertida, moderna i ràpida de captar l’atenció dels usuaris cap a la vostra pàgina. I és que no hi ha res com un bon joc per estimular la curiositat!