Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Auca»6 artistes emergents per mantenir viva la flama teatral
    Auca

    6 artistes emergents per mantenir viva la flama teatral

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz20 d'octubre de 2022Actualitzat:26 d'octubre de 2022No hi ha comentaris4 Minuts de lectura
    *HIT ME IF I’M PRETTY* © Juana Dolores

    Amb pocs projectes a les espatlles, podem afirmar que el següent grapat de professionals garanteix un relleu engrescador en el món de les arts escèniques Auca#40

    Veu cantant

    La vam descobrir en solitari a Versiones parciales y erróneas de mi vida y mi gloria, espectacle musical en què passava del jo individual al subjecte polític amb la gràcia i estil que és habitual en la seva companyia mare, José y sus hermanas. Per al seu segon treball, Glòria Ribera ha pujat l’aposta en tècnica vocal i recerca històrica. Ressuscita lletres i estils del cuplet clàssic per abordar un subjecte tan propi del trap com són els calés. Moderna i retro alhora, teniu una oportunitat de veure el nou Parné dissabte dins el programa del festival Escena Poblenou.

    ‘Parné’ de Glòria Ribera © Núria Boleda

    Direccions úniques

    La temporada passada ens va colpir el seu pols a l’hora de plantejar una complicada pirueta textual de Caryl Churchill al Tantarantana. Bona notícia, El desig del cor dirigit per Lucia Del Greco tornarà a la Sala Beckett el pròxim 10 de novembre. Paga la pena com un exercici d’aterratge de les infinites possibilitats del llenguatge escènic, també com una punyent reflexió sobre la família i les seves lògiques no sempre saludables. Del Greco, a més, farà doblet aquesta temporada amb la direcció del text Els encantats de David Plana, a partir de març també a la Beckett.

    ‘El desig del cor’ © Tantarantana

    Noves fronteres

    L’espectacle Aquellas que no deben morir del Col·lectiu Las Huecas va ser una de les sorpreses de la temporada passada que encara es pot recuperar el 20 de novembre (Festival Temporada Alta). Una de les integrants de la companyia, Júlia Barbany, va estrenar creació en solitari en el passat TNT de Terrassa, i el resultat ens va deixar descol·locats. La noció de boutade ens va acompanyar durant la recepció de l’obra Diversión obligatoria, la no història d’un personatge anodí, per moments desagradable. Vista en perspectiva, aplicant filtres com el posthumor, la resignificació del cos i l’eixamplament de la noció d’espectacle, podem parlar d’una forma innovadora, d’una proposta realment diferent més enllà dels tòpics d’això que anomenem nous llenguatges. L’espectacle, per cert, passarà per l’Antic Teatre entre l’1 i el 4 de desembre.

    Cartell de ‘Divesión obligatoria’

    Més enllà del desfici

    Van guanyar el Premi Moritz de la passada edició de FiraTàrrega, atorgat a partir del criteri de professionals acreditats del sector. No és poca cosa si atenem que el Col·lectiu Desasosiego acaba de sortir de l’Escola ERAM i ja ha aixecat una allau de comentaris positius amb l’espectacle Un segundo bajo la arena. El secret? Fer un tomb de 180 graus a l’obra de Lorca Bodas de sangre. Com ens va explicar Carla Coll, actriu i dramaturga de l’espectacle, “hem fugit de tot el que s’ha fet fins ara: agafem la tragèdia més absoluta per capgirar-la i poder celebrar la vida i no la mort. Som d’una generació que ens han venut que el món se’n va a la merda, i lluny de resignar-nos-hi volem continuar endavant i fugir de la distopia que ens imposen. Tot això, l’esperança, també es pot trobar a Lorca”. Els podrem veure al Maldà del 10 de maig al 4 de juny.

    ‘Un segundo bajo la arena’

    Absències rellevants

    No ens movem de Lorca, perquè a partir del 2 de novembre arriba al Centre de les Arts Lliures (antic Brossa) una curiosa versió titulada La casa sin Bernarda, de la companyia Entrance. Eliminant la matriarca, el muntatge de la directora Paula Errando busca el retrat juvenil de les filles, eludir la presència de Bernarda Alba per trobar el costat més esperançador i lluminós que amaga el text. Una aposta per apropar l’icònic clàssic lorquià al públic jove, amb un treball d’investigació per fer que els diàlegs respirin contemporaneïtat. El muntatge també es podrà veure en el festival Temporada Alta el 5 de desembre.

    ‘La casa sin Bernarda’ © Lola Errando

    Desig d’obres

    També a Girona cap a final d’any –2 de desembre–, Juana Dolores presenta segon espectacle després del contundent *Massa diva per a un moviment assembleari*. Un debut tan comentat suposa una bona dosi de pressió per a la continuació, per això el nou *Hit me if I’m pretty* resulta una incògnita, més encara després d’haver llegit a xarxes que la mateixa creadora –amb la seva no modèstia habitual– considera la peça “l’obra de teatre feminista definitiva”. El muntatge parlarà sobre el desig i esperem que conservi la ràbia i la solidesa de la veu pròpia, tot allunyant-se d’altres trets discursius més transitats pels ramats de seguidors d’Angélica Lliddell.

    © Juana Dolores
    Centre de les Arts Lliures Escena Poblenou Juana Dolores Sala Beckett Temporada Alta
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorBea Segura, una catalana al temple londinenc de Shakespeare
    Següent Article Coneixem els nostres públics?
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    15 de maig de 2025

    Entre versos, silencis i absències

    8 de maig de 2025

    Grec 2025: les claus d’un festival en expansió

    30 d'abril de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.