Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»L’espectacle, en campanya
    Opinió

    L’espectacle, en campanya

    Carme TierzPer Carme Tierz30 de juliol de 2015Actualitzat:24 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Cada quatre anys (si no hi ha cap prèvia), assistim a la mateixa estrena. Els actors canvien –el repartiment s’ha renovat força en els darrers temps–, però l’espectacle és gairebé sempre el mateix. Monòlegs encesos o conciliadors, segons el teatre en què s’interpretin, un públic que a l’entrada aplega banderetes i tot d’attrezzo per participar activament en la funció, bolos pertot arreu. Cartells amb el nom ben gros del xou i del seu protagonista, un book afavoridor, autògrafs i selfies a peu de carrer, figurinisme i caracterització estudiats fins a l’últim detall i coaching de veu perquè arribi en plena forma a la representació que tancarà la temporada. I després, festa gran a la seu d’una o de dues de les companyies, i cares llargues a les altres. No hi ha terme mitjà.

    Les campanyes electorals són un espectacle vistós, pirotècnic, que utilitza una posada en escena calculada, poc imaginativa però intel·ligent. Moltes vegades, sembla concebut tan sols per confortar els adeptes i donar feina als regidors i a la claca, un xou condicionat a l’auditori de cada ocasió, cosa que obliga els guionistes a improvisar pinzellades còmiques, melodramàtiques o èpiques segons la temperatura ambiental. És un espectacle, però, que tot sovint no té prou contingut, una sàtira política en què tothom interpreta el paper que li correspon, sense improvisar, i es limita a recitar uns diàlegs que tots coneixem abans no s’aixequi el teló.

    És trist comprovar que bona part dels responsables polítics, que confessen sense avergonyir-se no tenir inquietuds teatrals, facin tanta comèdia en períodes electorals. Deu ser que han tingut quatre anys per assajar.

    Publicitat
    editorial opinió
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorMarc Rosich revisa el mite de Carmen al Festival del Castell de Peralada
    Següent Article El festival Escena Poblenou avança programació
    Carme Tierz
    • X (Twitter)

    Periodista i emprenedora cultural. Directora artística del RBLS Festival Teatre Jove.

    Articles Relacionats

    La caiguda dels herois i l’èpica operística

    16 d'abril de 2026

    Totes les Antígones possibles

    9 d'abril de 2026

    Periodisme desbordat

    7 d'abril de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Auca 16 d'abril de 2026

    La caiguda dels herois i l’èpica operística

    Explosió de llibertat i diversió sense aturador, Nao Albet i Marcel Borràs rebenten les convencions…

    L’actitud d’experimentar: Portabella, Santos i Brossa

    La mirada alternativa de la Brossa s’imposa als Premis de la Crítica

    Lisa Reventós, el camí de l’èxit

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 232 • Primavera 2026
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    La caiguda dels herois i l’èpica operística

    L’actitud d’experimentar: Portabella, Santos i Brossa

    La mirada alternativa de la Brossa s’imposa als Premis de la Crítica

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.