Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Un Netflix de teatre. A favor o en contra?
    Opinió

    Un Netflix de teatre. A favor o en contra?

    Aída PallarèsPer Aída Pallarès20 de gener de 2019Actualitzat:20 de gener de 20191 comentari3 Minuts de lectura
    Playtheatres
    Playtheatres

    Neix la plataforma PlayTheatres, teatre per streaming

    Els pros superen els contres. Em declaro a favor del teatre per streaming. Fa un parell de dies, en un article publicat a El País, explicaven la creació de PlayTheatres, una mena de Netflix de les arts escèniques catalanes i espanyoles. Un catàleg online, creat per David Ciurana, disponible per vuit euros al mes des d’on poder veure espectacles com Delicades de les T de Teatre o L’Hostalera de Pau Carrió. A més de grans èxits com Polònia, el Musical o La família irreal. El teatre, l’art efímer per excel·lència, disponible a la carta? Doncs sí. Hi haurà qui dirà que això és una heretgia, que no podem posar en streaming un dels pocs rituals en comunitat que encara tenim com a societat. I en això teniu raó. Ara bé, després de fer, al més pur estil Rory Gilmore, una llista de pros i contres, us he de dir que el sí supera, i amb escreix, el no.

    Primera raó: En aquest país pràcticament no tenim tradició teatral. Va ser escapçada per culpa de la dictadura franquista i, després, no ens vam preocupar massa de recuperar-la. I aquí faig un incís: Per això és tant important el que està fent Xavier Albertí al capdavant del Teatre Nacional. Necessitem algú que aposti per Pitarra, per Rusiñol, per Brossa o Pedrolo. Algú que ens demostri que hi ha autors més enllà de Guimerà. Per tant, tot el que serveixi per apropar les arts escèniques a la societat, benvingut sigui. I no només clàssics, evidentment.

    Segona raó: En aquest món hi ha qui, generalitzant molt, considera que el teatre és un acte elitista i hi ha qui considera que el teatre és únicament un producte d’entreteniment. Qui sap, amb un Netflix teatral potser podem aconseguir canviar això. Podem apropar arts més minoritàries, com el circ, el teatre d’objectes o la dansa contemporània, al públic majoritari. Podem demostrar que d’elitista (gairebé) res. Que hi ha teatre per a tothom. Que no cal tenir carrera, pertànyer a un estatus social determinat o haver llegit Dostoievski per gaudir d’un espectacle.

    Tercera raó: El teatre és car. Els que ens dediquem – directe o indirectament – al món de les arts escèniques sabem que no ho és tant com sembla, que en aquest país dedicar-se al teatre normalment és un acte deficitari. I també sabem que, sovint, el preu d’una entrada no difereix massa del d’un gintònic en (pràcticament) qualsevol barri de Barcelona. Ara bé, també hi ha qui, realment, no pot pagar-se el preu d’una entrada. I, com que, a pesar de comptar amb grans companyies històriques i actuals, el teatre de carrer continua sent residual a Catalunya, un Netflix teatral pot contribuir a fer arribar el teatre al conjunt de la societat.

    L’objectiu, al meu entendre, és aconseguir que de la mateixa manera que la majoria de la població sap qui són Steven Spielberg, Quentin Tarantino o Woody Allen, també sàpiguen qui són Sergi Belbel, Lluïsa Cunillé o Àlex Rigola. O Roger Bernat, Lali Ayguadé i Agrupación Señor Serrano. La llista hauria de ser interminable, perquè el teatre, com el cinema, la música o la literatura, també forma part de la nostra societat. De moment continuarem somiant.

    Netflix PlayTheatres T de Teatre
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorJuan Carlos Martel Bayod, nou director del Teatre Lliure
    Següent Article Marta Aran, la debutant il·lusionada
    Aída Pallarès
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Cultura o barbàrie. Coautora d'El carrer és nostre, entre d'altres.

    Articles Relacionats

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    15 de maig de 2025

    Entre versos, silencis i absències

    8 de maig de 2025

    Grec 2025: les claus d’un festival en expansió

    30 d'abril de 2025

    1 comentari

    1. Pingback: Streaming teatral – Avançat

    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.