Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Festivals»Festivals: un punt de trobada amb futur
    Festivals

    Festivals: un punt de trobada amb futur

    Narcís PuigPer Narcís Puig19 de febrer de 2024Actualitzat:20 de febrer de 2024No hi ha comentaris3 Minuts de lectura
    Estrena de Simon McBurney a Temporada Alta © Alex Brenner

    Com evolucionaran les fires i mostres d’arts escèniques?

    35 anys és una eternitat en el món del teatre, i pensar en les arts escèniques dels propers 35 anys és un exercici de ciència-ficció quasi impossible. Només per posar-ne uns exemples, fa 35 anys no existia Temporada Alta, no existia el TNC, el Lliure era un petit teatre a Gràcia i el Mercat de les Flors no era cap referent en el món de la dansa, i ara són quatre de les institucions més rellevants en el panorama de les arts escèniques del país. Qui s’ho podria haver imaginat fa 35 anys?

    Però segurament fa 35 anys es van anar generant les condicions perquè tot això –i moltes més coses– canviessin el panorama escènic de manera radical. En aquest moment de canvis socials, d’impuls feminista, de reflexió sobre la sostenibilitat, estem creant les bases perquè el teatre català sigui d’aquí a tres dècades i mitja encara més potent del que és ara. El moment és esperançador. En les tres darreres edicions del Festival d’Avignon s’hi han pogut veure tres companyies catalanes. Això no havia passat mai i és fruit de la feina feta en els darrers anys d’intercanvi i internacionalització per part d’institucions, festivals, teatres i companyies del país, i sobretot de la feina dels artistes, que han estat atents a l’evolució i a les tendències de l’escena mundial i han generat propostes que han suscitat interès a tot el món.

    Un festival és una festa, un punt de trobada per a artistes, professionals i públic necessari ara i també en el futur

    Imaginar com seran els festivals del 2058 és impossible, però crec que si una cosa és segura és que els festivals seguiran existint. Un festival és una festa, un punt de trobada excepcional per a artistes, professionals i públic necessari ara i també en el futur.

    Presentació de Temporada Alta al Municipal de Girona © ACN / Aleix Freixas i Ariadna Reche

    I l’altra cosa segura és que seran diferents. Potser veurem conviure a l’escenari actors reals i actors en 3D, possiblement hi haurà sistemes de traducció automàtica que faran més fàcil la circulació d’obres internacionals, probablement els espectacles en gira seran més lleugers i els viatges en avió de grans companyies siguin pràcticament una excepció, segurament les entrades en paper només les recordaran els espectadors més antics. Fets possibles i potser probables, però qui s’hauria imaginat el 1988 que la majoria de les entrades no es comprarien a taquilla, que la majoria dels espectacles necessitarien un tècnic de vídeo o que bona part dels espectacles no tindrien un text dramàtic com a punt de partida?

    De moment acabem els preparatius per al festival d’aquest any i treballem per als propers festivals pensant en un futur més immediat, aprofundint en el suport als artistes i mirant d’arribar a tota la societat. Si entre tots ho fem una mica bé, pas a pas, d’aquí a 35 anys els festivals seran encara molt millors.

    Aquest article forma part del dossier Entreacte 35 anys que reflexiona sobre el futur de les arts escèniques i audiovisuals.

    Entreacte 35 anys festival Festival d'Avignon futur Mercat de les Flors Teatre Lliure Temporada Alta TNC
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorLa por del teatre de text en català
    Següent Article La Sala Beckett acusa l’RCD Espanyol de “fomentar el fanatisme”
    Narcís Puig

    Director artistic del Festival Temporada Alta

    Articles Relacionats

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    15 de maig de 2025

    Entre versos, silencis i absències

    8 de maig de 2025

    Els Terrats en Cultura més diversos tancaran edició amb una lectura dramatitzada del llibre ‘Entreacte(s)’

    8 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    No et perdis
    Hibridació 19 de maig de 2025

    Un teatre per menjar-se’l

    Un crític literari es lamentava no fa gaire d’un periodisme en hores baixes que dedica…

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    Robert Wilson protagonitza un documental ja disponible a CaixaForum+

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 228 • Primavera 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Un teatre per menjar-se’l

    La intel·ligència artificial fa tremolar el món del doblatge

    La setmana gran de Lara Díez Quintanilla

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.