Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Debat ‘Crear a Barcelona’, parlen els productors
    Actualitat

    Debat ‘Crear a Barcelona’, parlen els productors

    EntreactePer Entreacte11 de maig de 2022Actualitzat:17 de maig de 2022No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Dimarts 17 de maig a les 19 h, La Muriel (carrer de Verntallat, 30) acull a diferents veus del món de la producció teatral per analitzar el delicat estat de salut de les arts escèniques i la manca de públic.

    La Veronal i El Conde de Torrefiel triomfen als principals festivals d’Europa. Altres companyies barcelonines com La Perla 29 i Azkona&Toloza han reeixit als teatres de París. La Calòrica a Madrid, Altresbandes a Anglaterra; no falten exemples que subratllen el bon moment per a les companyies locals a Europa. Però malgrat el curt grapat de producció catalana exportable, la major part d’artistes i formacions aixequen els seus projectes en condicions precàries i sense una mínima garantia de poder exhibir els espectacles a través d’una xarxa que permeti rendibilitzar la feina invertida. A tot això s’afegeix l’actual crisi de públic que afecta els teatres de Barcelona, que no acaben de recuperar els nivells d’ocupació previs a la pandèmia, amb xifres a la baixa que preocupen tot el sector.

    Quines són les mancances i les oportunitats que ofereix Barcelona als artistes i companyies? Quins són els elements que fan exportable la producció local? Quines eines i recursos manquen per poder assolir unes mínimes condicions de treball dignes per als artistes que treballen a la ciutat? Com fer que el públic s’interessi per les noves produccions i aconseguir trencar amb la perillosa dinàmica de descens de l’ocupació en els teatres?

    De tot això i més debatran el pròxim dimarts 17 de maig a les 19 h a La Muriel (carrer de Verntallat, 30) diferents professionals del món de la producció. Hi assistiran Pau Roca, actor, director i fundador de la companyia Sixto Paz Produccions; Marta Oliveres i Tortosa, productora i creativa cultural a El Álamo; Maria Lladó, directora de l’Àrea de Creació de l’Institut Ramon Llull, i Pau Estrem, director artístic de Danseu Festival en representació de la Xarxa de Professionals de la Producció d’Arts Escèniques de Catalunya. Modera el periodista Manuel Pérez i Muñoz.

    Crear a Barcelona, parlen els productors és una activitat organitzada per la revista Entreacte i el portal Recomana.cat en col·laboració amb La Muriel.

    Entrada gratuïta. Us hi esperem!

    Publicitat
    debat Institut Ramon Llull Sixto Paz
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorSílvia Alabart, actriu en metamorfosi
    Següent Article Barcelona, territori creatiu minat
    Entreacte
    • Web
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Revista d'arts escèniques i audiovisuals de Catalunya. Des de 1988.

    Articles Relacionats

    ‘El barquer’, l’obra més guardonada als Premis Teatre Barcelona

    29 de setembre de 2026

    A jugar: el TNT reivindica el risc de les noves tendències

    28 de setembre de 2026

    “L’exhibició de teatre familiar amb mirada empresarial és deficitària” – Jove Teatre Regina

    25 de setembre de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Protagonistes 2 d'octubre de 2026

    Claud Hernández, actriu riu

    FAMA FOMO FUMU!, del 7 al 18 d’octubre a la Sala Beckett. Al setembre, la…

    Representar Europa

    TTE: 40 anys darrere el teló

    ‘El barquer’, l’obra més guardonada als Premis Teatre Barcelona

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 234 • Tardor 2026
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Claud Hernández, actriu riu

    Representar Europa

    TTE: 40 anys darrere el teló

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.

    imunify-bot-check