Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»Notícies»Documental i música s'abracen
    Notícies

    Documental i música s'abracen

    Manuel Pérez i MuñozPer Manuel Pérez i Muñoz23 d'octubre de 2014No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Fotograma del documental 'BCN, ¿Sello Discográfico?'

    El festival més important de cinema documental musical celebra enguany la seva dotzena edició entre les ciutats de Barcelona, Madrid, Bilbao i Pamplona.

    Pel que respecta a Barcelona, es veuran un total de 49 títols acompanyats d’un conjunt d’activitats paral·leles com emissions de ràdio, la Master class del productor i director de films documentals Frank Scheffer, la trobada de professionals a l’In-Edit Fast Forward o, evidentment, música en directe.

    Les sales que acolliran les projeccions seran, un cop més, els cinemes Aribau Club I i II, i Aribau Multisales Sala 5. També s’hi suma In-Edit TV, on s’hi aglutinarà el 80% de la programació del festival.

    Entre els plats forts de l’edició es presenta The Best of Bug: The Evolution of Music Video, amb una selecció dels vídeos musicals més destacats de l’actual producció, o l’estrena en primícia per a tot l’Estat espanyol del documental Soul Boys of the Western World sobre el grup Spandau Ballet, que comptarà amb la presència de la banda.

     

    I+D DOCUMENTAL

    Entre les propostes més curioses de la mostra trobarem la peça BCN, ¿Sello Discográfico? un documental de les creadores Alicia Álvarez i Isabel Francoy enregistrat mitjançant la càmera d’iPhone i format Super-8 de pel·lícula. El seu argument analitza la potencialitat de la ciutat Condal com a bressol de grups i tendències relacionades amb la música electrònica, tot qüestionant-se si existeix la marca Barcelona a nivell musical. Segons Álvarez, ens plantegem si l’espai, en aquest cas Barcelona, influeix en la música que hi genera, si en l’era d’Internet i de la cultura transfronterera es pot donar una Escena Barcelona com en el passat es va parlar de la de Detroit o Berlín. Entre els participants com a veus del documental figuren, entre d’altres, els músics David M, Downliners Sekt, Clip!, Wooky, Abu Sou, Uxuka & Dr.Res, Alizzz, Vanity Dust, els arquitectes Pepo Chillida i José Zabala o la crítica musical Mónica Franco. BCN, ¿Sello Discográfico? es podrà veure el 27 i el 29 d’octubre en el Aribau Club, en sessions a les 19.15 h.

    Publicitat
    Audiovisual notícies
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorTeatre solidari que traspassa murs
    Següent Article El Liceu rebrà una aportació extra de 4 milions
    Manuel Pérez i Muñoz
    • Facebook
    • X (Twitter)
    • Instagram
    • LinkedIn

    Periodista i director d'Entreacte, entre altres coses.

    Articles Relacionats

    Barcelona, la ciutat on els videoclips sempre roden

    17 de febrer de 2026

    Dansa Metropolitana posa el focus en l’espai públic amb 90 propostes i 73 funcions gratuïtes

    11 de febrer de 2026

    Els Premis Gaudí coronen ‘Frontera’ i reparteixen premis entre ‘Sirat’ i ‘Sorda’

    9 de febrer de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Audiovisual 17 de febrer de 2026

    Barcelona, la ciutat on els videoclips sempre roden

    La llum, l’arquitectura i l’energia urbana continuen fent de la capital catalana un escenari privilegiat per posar…

    El Mercat de les Flors obre la porta a noves veus

    Fidel Pallerols Rossell, gran debut

    Els fantasmes del passat i el teatre del present

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 231 • Hivern 2025/26
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Barcelona, la ciutat on els videoclips sempre roden

    El Mercat de les Flors obre la porta a noves veus

    Fidel Pallerols Rossell, gran debut

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.