Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Eines»Jornades de direcció d’escena. Sessió amb Mag Lari
    Eines

    Jornades de direcció d’escena. Sessió amb Mag Lari

    Ana SuñerPer Ana Suñer17 de febrer de 2020Actualitzat:17 de febrer de 2020No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Relatoria de les VI Jornades de direcció d’escena organitzades per l’AADPC el novembre de 2019.

    Direcció escènica pràctica, sense trucs, a càrrec del Mag Lari

    El Mag Lari va oferir una perspectiva nova sobre la direcció col·locant en aquest prisma l’aspecte “màgic” o els efectes especials del teatre durant el procés creatiu i de producció. Va explicar que aprendre a fer màgia va ser el que li va permetre després fer el que volia en escena. Lari va defensar el concepte del director-creador i va subratllar la idea de l’obra com a espectacle, molt evident en el món de la màgia però no tant en el teatral. En els espectacles de màgia, l’estructura és la mateixa, però es fa un treball d’unió dels blocs per enllaçar-los amb cohesió. En aquest sentit, va remarcar la importància del ritme, a través del qual es pot dominar el sofriment del públic i el factor sorpresa.

    Josep Maria Lari va parlar dels serveis que ofereix a altres directors per aplicar el seu coneixement en obres amb necessitats “màgiques”. Va dir que el primer de tot és la màgia. Abans dels assajos, de planificar l’escenografia, de la producció, el primer és determinar les necessitats que imposa el truc. Si no es fa així pot ocórrer que no existeixin opcions que s’adaptin al treball de l’obra ja fet. A més, en cas que el truc ja estigui inserit, la producció ha d’estar llesta abans de l’estrena per poder assajar els aspectes tècnics. Els trucs tenen una coreografia i cal entrenar-la paral·lelament. La il·luminació també és un element imprescindible per saber amagar elements en l’escenari.

    Lari creu que hi ha un gran desconeixement i que s’hauria d’implantar com a assignatura en la formació actoral i de direcció. “Millor no fer-ho que fer-ho malament”, afirma.

    Publicitat
    Advertisement
    direcció formació Mag Lari màgia
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorEl fulletó de TV3: referent i retrat d’una època
    Següent Article Jornades de direcció d’escena. Sessió amb Camilo García
    Ana Suñer

    Articles Relacionats

    L’Institut del Teatre ofereix formació especialitzada en arts escèniques a través de tres postgraus i un màster

    5 de juny de 2025

    Nova llei per als ensenyaments artístics: un horitzó incert, però prometedor

    8 de novembre de 2024

    Quin conveni col·lectiu de treball s’aplica als actors i les actrius per a produccions emeses per TVC?

    25 d'octubre de 2024
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    Advertisement
    No et perdis
    Auca 3 de juliol de 2025

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    Després de l’impacte provocat amb el seu anterior treball, la creadora brasilera torna al Festival…

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    Màrcia Cisteró guanya el 51è Premi Margarida Xirgu per una temporada d’or

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 229 • Estiu 2025
    Publicitat
    Advertisement

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.