Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Camí per córrer
    Opinió

    Camí per córrer

    Esther MonteroPer Esther Montero6 de desembre de 2017Actualitzat:11 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    Hi ha interessants iniciatives internacionals i espanyoles per visibilitzar el treball de les dones en les arts escèniques. Per fomentar-lo i oferir oportunitats. Iniciatives que no sempre arriben a ser conegudes perquè no arriben a les pàgines dels diari (un cop més, invisibilitat). Aquesta és una breu aproximació a aquest cabal de germanor entre dones, malauradament necessari. “A Espanya no passem del 20% de dones en les diferents branques professionals del teatre”, indica Beatriz Cabur, presidenta de la Lliga de les Dones Professionals del Teatre al nostre país. El 2016, Cabur, que treballa assíduament a Nova York, va exportar aquí un projecte fundat als EUA, el 1986. Una iniciativa generada per les nord-americanes per encarar la desigualtat en els càrrecs i la inferior presència en els teatres de directores, dramaturgues, actrius, tècniques, etc. Avui continuen promovent alternatives i una xarxa de contactes a les més de cinc-centes associades (http://theatrewomen.org).

    El problema de la desigualtat és, com veieu, un assumpte global i les dones –fonamentalment– i les institucions –de manera marginal, cal dir-ho– l’estan combatent.

    El 2013, també als Estats Units, a Los Angeles, va néixer The Kilroys, un grup de dramaturgues i productores que defensen la paritat de gènere. Cada any publiquen una llista d’unes quaranta excel•lents obres escrites per dones (també transsexuals) per animar productors (http://thekilroys.org).

    Al Regne Unit, l’associació Tonic Theatre, fundada el 2011, subministra recursos per aconseguir la igualtat de gènere. Compten amb socis tan importants com el National Theatre, la Royal Shakespeare Company, Royal Opera House… i la seva metodologia s’ha obert a altres indústries creatives. El projecte internacional 365 Women a Year és francament divertit i ambiciós. Es tracta que cada any més de tres-centes dramaturgues triïn personatges femenins de la història recent o passada i escriguin una peça sobre elles. D’aquesta manera s’aconsegueix donar a conèixer aquestes figures històriques i promoure l’autoria femenina.

    A França hi ha l’organització Où sont les femmes, que ofereix estudis de la situació de la dona en les arts. I hi haurà més iniciatives de gènere al país veí. I en molts altres. Podrem aconseguir que aquestes organitzacions i propostes siguin innecessàries?

    Publicitat
    opinió
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorJordi Banacolocha. Història d’una passió
    Següent Article Anna Barrachina. Reivindicativa
    Esther Montero

    Articles Relacionats

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    6 de novembre de 2025

    Manifest (falsament humil) per un orgullós teatre millennial

    4 de novembre de 2025

    Perfum de clàssic, ànima contemporània

    23 d'octubre de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Actualitat 12 de novembre de 2025

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    Lluís Homar rep el reconeixement a la trajectòria en una gala celebrada a L’Atlàntida de…

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    Anna Casals, bones companyies

    Créixer en la precarietat, resistir en col·lectiu

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 230 • Tardor 2025
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    ‘Boja’, de Mariona Esplugues, triomfadora del 23è Premi BBVA de Teatre

    On aprendre a fer cinema a Catalunya?

    Anna Casals, bones companyies

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.