Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Actualitat»ADETCA crea que els Premis Catalunya de Teatre
    Actualitat

    ADETCA crea que els Premis Catalunya de Teatre

    Aída PallarèsPer Aída Pallarès27 de juliol de 2018Actualitzat:27 de juliol de 2018No hi ha comentaris2 Minuts de lectura
    Guillem Albà
    Guillem Albà
    L’entrega de premis tindrà lloc el 18 de setembre al Teatre Coliseum

    Catalunya Aixeca el Teló, la festa de benvinguda de la temporada 2018-2019 del teatre al nostre país, arriba a la seva dissetena edició estrenant els Premis Catalunya de Teatre, una iniciativa d’ADETCA que té com a objectiu premiar anualment persones i/o entitats rellevants de les arts escèniques. La gala, dirigida i conduïda per Guillem Albà i l’Orquestra Marabunta, integrarà l’entrega de premis dins la mateixa cerimònia. Tindrà lloc el 18 de setembre al Teatre Coliseum i també es podrà veure per TV3.

    Segons Bet Orfila, presidenta d’ADETCA, “Els Premis Catalunya de Teatre volen ajudar a fer d’altaveu, ressaltar l’excel·lència, posar en valor el talent jove i reconèixer la feina que fan les sales i entitats que posen força en l’articulació del sector”. S’atorgaran de forma directa, sense fase de candidats, a partir dels finalistes escollits per una comissió d’ADETCA i de la posterior decisió d’un jurat extern format per sis integrants d’institucions relacionades amb el sector: Marta Clari (ICUB), Núria Llomes (Diputació de Barcelona), Magda Puyo (Institut del Teatre), Agnela Domínguez (SGAE), Marta Font (públic) i Marta Cervera (periodista teatral). Hi haurà cinc guardons: Premi a la trajectòria més rellevant, a la persona o entitat que més hagi contribuït a millorar la situació de les arts escèniques; millor sala pública i privada i, finalment, un premi a l’artista o entitat més prometedor de l’any. El guardó ha estat dissenyat per l’escenògrafa Montse Amenós.

    Com cada any, Catalunya Aixeca el Teló també servirà per explicar les dades de la passada temporada teatral i plantejar nous reptes de futur. Encara és d’hora, però Orfila ja ha avançat que, tot i que en els darrers mesos la situació s’ha recuperat, la inestabilitat política de la tardor va provocar una “caiguda important d’espectadors i recaptació”. Probablement, una disminució del 8% respecte de la temporada anterior, que va tancar amb 2,4 milions d’espectadors. L’objectiu de la temporada vinent: Atraure més l’atenció dels espectadors i apropar-se, a poc a poc, a les xifres d’abans de la crisi, quan van fregar els tres milions.

    A pesar de la satisfacció per la baixa de l’IVA de les entrades del 21 al 10%, ADETCA demana al govern central la rebaixa de l’IVA dels catxets, que “permetria als ajuntaments contractar més espectacles amb els mateixos diners”. Segons ha explicat Orfila, “això generaria més feina pels artistes i més impostos per l’Estat”. De moment, “la predisposició és bona” ha admès la presidenta d’ADETCA.

    Publicitat
    ADETCA Catalunya Aixeca el Teló
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorMor el periodista cultural César López Rosell
    Següent Article Maria Aurèlia Capmany, teatrera
    Aída Pallarès
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Cultura o barbàrie. Coautora d'El carrer és nostre, entre d'altres.

    Articles Relacionats

    Rentrée amb efecte Brossa, cors trencats i apocalipsi fatxa

    17 de setembre de 2026

    ‘Interrupcions’ recupera el carrer amb circ en un barri turistificat

    15 de setembre de 2026

    FiraTàrrega 2026, un gegant amb els peus tocant a terra

    14 de setembre de 2026
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    No et perdis
    Protagonistes 18 de setembre de 2026

    Isidre Montserrat, sense màscares

    My Onlyfans, fins al 20 de setembre al Teatre Gaudí. El 14 de setembre, coincidint…

    Jose Barón, en escala ascendent

    Rentrée amb efecte Brossa, cors trencats i apocalipsi fatxa

    ‘Interrupcions’ recupera el carrer amb circ en un barri turistificat

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 234 • Tardor 2026
    Publicitat

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Isidre Montserrat, sense màscares

    Jose Barón, en escala ascendent

    Rentrée amb efecte Brossa, cors trencats i apocalipsi fatxa

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2026 Entreacte
    • Nosaltres
    • Subscripcions a l’edició en paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.

    imunify-bot-check