Close Menu
Entreacte
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Entreacte
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    Entreacte
    Estàs a:Inici»Entrades»Opinió»Joves abandonats
    Opinió

    Joves abandonats

    Esther MonteroPer Esther Montero24 de febrer de 2014Actualitzat:26 de gener de 2024No hi ha comentaris2 Minuts de lectura

    És paradoxal perquè l’adolescent és passió, com ho és (o hauria de ser) el teatre; empatitza, com els actors; qüestiona, descobreix el món, i l’escena, i alhora, l’interroga des del joc. El jove és fràgil, és transformació, desitja pertànyer a un grup i busca la seva identitat, i el teatre ofereix rols, equip, es pregunta sobre qui som. Els bons muntatges deixen, a més, empremta. Som molts els que guardem un record emocionant d’una obra que vam veure de joves.

    Aquests darrers anys, sembla que hi ha un interès incipient per aquesta delicada franja d’edat. Ara tenim els Premis Buero de Teatre Jove, el Premi SGAE infantil i juvenil, el d’Assitej; col·leccions específiques de les editorials Ñaque i Algar. També les campanyes d’iniciació al teatre de la Sala Cuarta Pared, a Madrid, o les de la gallega Andamio i les de la Fundació Xarxa a Barcelona, entre d’altres. I, per descomptat, la pràctica del teatre en instituts (ja, per fi, reglada). En aquest moviment s’inscriu la Joven Compañía. Teatre fet per adolescents per a adolescents.

    Malgrat tot, no n’hi ha prou. Un compromís més gran del sector i de l’Administració amb ells, el nostre futur. Un compromís que, en realitat, passa per desitjar ciutadans crítics i creatius.

     

     

    Publicitat
    opinió
    Comparteix. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
    Article anteriorEntitats de gestió. Com els afecta la reforma de la Llei de propietat intel·lectual?
    Següent Article Anna Lizaran. Un perfum inesborrable
    Esther Montero

    Articles Relacionats

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    3 de juliol de 2025

    Canvi de pista: noves direccions per al gran circ escènic

    27 de juny de 2025

    El talent cinematogràfic català al festival de Canes

    28 de maig de 2025
    Deixa un comentari Cancel Reply

    Publicitat
    Advertisement
    No et perdis
    Auca 3 de juliol de 2025

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    Després de l’impacte provocat amb el seu anterior treball, la creadora brasilera torna al Festival…

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    Màrcia Cisteró guanya el 51è Premi Margarida Xirgu per una temporada d’or

    Segueix-nos a les xarxes
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    On aconseguir Entreacte?
    Edició paper
    Núm 229 • Estiu 2025
    Publicitat
    Advertisement

    L’única capçalera en català especialitzada en arts escèniques i audiovisuals. Entrevistes, reportatges, notícies, agenda... Tota la informació del sector del teatre, el cinema, les sèries i el doblatge a Catalunya.

    Editat per:
    AADPC
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Últims Articles

    Carolina Bianchi i l’art dels criminals

    El llibre ‘Entreacte(s)’, protagonista l’Obrador d’Estiu i Terrats en Cultura

    L’Obrador d’Estiu, el laboratori que va reinventar la Beckett, fa 20 anys

    CONTINGUT
    • ACTUALITAT
    • PERSONATGES
      • ENTREVISTA
      • PERFIL
      • PROTAGONISTES
    • A FONS
    • AUDIOVISUAL
    • OPINIÓ
    • Ajuntament de Barcelona
    • Generalitat de Catalunya
    • Cobierno de España
    • +34 93 231 14 84
    • entreacte@aadpc.cat
    • publicitat@entreacte.cat
    • © 2025 Entreacte
    • Nosaltres
    • Edició Paper
    • Publicitat

    Escriviu a sobre i premeu Intro per cercar. Premeu Esc per cancel·lar.